مدیرکل فرودگاه‌های گلستان با اشاره به افتتاح سالن جدید و پارکینگ وسایل پرنده فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان با حضور مقامات کشوری، گفت: ظرفیت جابجایی مسافر در این خطه شمالی به سه برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت : ظرفیت سالانه جابجایی مسافر در این فرودگاه ۷۰۰ هزار نفر است که با افتتاح طرح‌های جدید به ۲ میلیون و صد هزار نفر خواهد رسید.

صبح امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور چند طرح توسعه‌ای فرودگاه گرگان مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر روحانی رییس جمهوری میهمان ویدئو کنفرانسی این مراسم است.

هادی حق شناس استاندار گلستان  در حاشیه بهره‌برداری از طرح های عمرانی فرودگاه گرگان نیز گفت: در شرایطی که گلستان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد با بهره‌برداری از طرحه های عمرانی جدید فرودگاه گرگان ظرفیت پذیرش مسافر سالانه این فرودگاه به دو میلیون نفر می‌رسد.

او با یادآوری اینکه هم‌اکنون ۹ مسیر پروازی از فرودگاه گرگان انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر هفته‌ای ۸۲ سورتی پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود.

استاندار گلستان ادامه داد: در شرایطی که با شیوع کرونا در فروردین ماه جابه‌جایی مسافر از فرودگاه گرگان به حداقل ممکن رسیده بود، اما در هفت ماه گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی جابه‌جایی مسافر و پرواز هستیم.

او  بهره‌برداری از طرح های عمرانی فرودگاه شهدای گرگان نخستین گام توسعه دانست و اضافه کرد: این ظرفیت توسعه‌ای زمانی تکمیل می‌شود که بتوانیم ظرفیت گردشگری و تجاری استات از جمله مرز اینچه‌برون، بندر خشک و … را هم به بهره‌برداری رسانده و بین آن ارتباط برقرار کنیم.

حق شناس افزود: با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا هم‌اکنون ارتباط با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا کمرنگ شده با امیدواریم به افتتاح پروژه‌های فرودگاه گرگان و بازگشت به شرایط عادی بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه استان بهره ببریم.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.