سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه پایانی جشنواره ملی شعر رضوی در اولین روز زمستان

آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی، اول دی ماه در کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست خبری اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی که امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره در کرمان برآمده از عشق و انگیزه شاعران و دوستداران اهل بیت (ع) است، گفت: این جشنواره از سال ۷۳ بنیانگذاری و در ۲۵ سال گذشته قریب به ۲۱ هزار شعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این جشنواره را به یک رویداد بزرگ و مستمر در حوزه شعر و ادب تبدیل کرده است.

او با اشاره به اینکه جشنواره ملی شعر رضوی هر سال در دهه کرامت برگزار می‌شد، افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا این امکان میسر نشد و روند اجرای جشنواره به صورت مجازی برگزار و مراسم پایانی آن نیز با شرایط ویژه در اول دی برگزار خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه براساس تصمیم بنیاد بین المللی امام رضا (ع) دبیرخانه دائمی جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان مستقر و این جشنواره به نام کرمان ثبت شده است، بیان کرد: خوشبختانه امسال بخش دانشجویی هم به این جشنواره اضافه شد و از حیث محتوا و کیفیت، جشنواره متفاوت از هر سال است.


بیشتر بخوانید 

۲۰ آبان امسال آخرین مهلت آثار ارسالی به جشنواره رضوی


حامد حسینخانی، دبیر تخصصی بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی با اشاره به اینکه برخلاف پیش بینی‌ها مبنی بر کاهش استقبال شاعران از جشنواره به علت برگزاری مجازی آن؛ اما به طور شگفت انگیزی استقبال شاعران کشور و استان افزون‌تر از پارسال شد، گفت: مجموعا هزار و ۸۱۳ شعر به دبیر خانه جشنواره ملی شعر رضوی ارسال شد که در مقایسه با هزار و ۳۰۰ اثر ارسالی پارسال، این استقبال امیدبخش بود.

او افزود: گستره‌ فراخوان امسال متفاوت از قبل بود و علاوه بر شعر کلاسیک، بخش ترانه و بخش شعر سپید را هم داشتیم که در هر بخش سه برگزیده خواهیم داشت.

حسینخانی از داوری آثار از سوی ۲ داور برجسته کشوری و ۳ داور استانی خبر داد و تصریح کرد: سهیل محمودی، اسماعیل امینی، مهدی صمدانی، احمد یوسف زاده و محسن کاشانی بررسی آثار این دوره از جشنواره را به عهده دارند.

آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه اول دی در تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان با حضور چند مهمان ویژه با ویژه برنامه‌های متفاوت؛ چون شعرخوانی، سخنرانی و پاسداشت برخی از بزرگان برگزار و از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.