سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح تشدید کنترل و نظارت بر بازار در راور اجرایی شد

به منظور جلوگیری از افزایش غیر متعارف قیمت کالا‌ها و خدمات، طرح تشدید کنترل و نظارت بر بازار با همکاری فرمانداری، اداره صمت و اتاق اصناف همزمان در نقاط مختلف راور اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا سنجری رییس دادگستری شهرستان راور در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان راور با موضوع نظارت بر بازار و فعالیت گروه‌های صنفی و نیز بررسی روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف شهرستان راور بر استمرار اجرای طرح تشدیدکنترل و نظارت بر بازار تاکید کرد و گفت: لازم است با گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت و ارائه ندادن فاکتور فروش برخورد قانونی انجام شود.

او افزود: تامین به موقع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری کالا‌ها و نظارت و بازرسی بر واحد‌های صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است که این اقدامات در زمینه بهبود کسب وکار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان وکسب رضایت آنان انجام می‌گیرد.

رییس دادگستری راور، تنظیم بازار را وظیفه ذاتی دستگاه‌های اجرایی و اتحادیه‌های صنفی مرتبط اعلام کرد و ضمن اشاره به سوء استفاده برخی از صنوف از بازرسی نشدن مستمر، تصریح کرد: افزایش قیمت در برخی از اجناس اعم از گوشت، مرغ و میوه در این شهرستان نسبت به شهر‌های دیگر بسیار مشهود است که جا دارد، کمیسیون نظارت در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشد.

سنجری گفت: برخورد جدی با محتکران وگران فروشان باید در دستور کار بازرسان اصناف و تعزیرات قرار گیرد.

او افزود: دستگاه قضایی در خصوص موارد تهدید علیه بهداشت عمومی چنانچه با موردی برخورد کند، اقدام لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

سنجری تصریح کرد: دادگستری آمادگی خود برای همکاری با دستگاه اجرایی و اداره تعزیرات حکومتی را اعلام کرده و لازم است دستگاه‌های متولی در این خصوص به وظایف قانونی عمل کنند و چنانچه دستگاه‌ها بی تفاوت باشند و یا ترک فعل کنند، مراتب تخلف آنان به مراجع ذی صلاح اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.