سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گرفت

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هوای کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت هشدار قرار دارد، از گروه‌های حساس خواست تا حد امکان در خانه بمانند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از وقوع پدیده وارونگی دما برای شهر کرمانشاه خبر داد و گفت : به دلیل سرد شدن هوا و همچنین وجود ارتفاعات طاقبستان و بیستون در اطراف شهر کرمانشاه، ذرات آلاینده هوا از سطح شهر پراکنده نمی‌شود و از همین رو با پدیده وارونگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه شدیم.

او گفت : این افزایش غلظت بگونه‌ای است که کیفیت هوای شهر کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته (از هشت صبح دیروز تا هشت صبح امروز) با غلظت ذرات معلق ۱۲۲ میکروگرم بر مترمکعب هوا در شرایط هشدار و ناسالم خصوصا برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

 معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه افزود: شرایط هشدار طی هشت ساعته امروز (از ساعت ۱۲ شب تا هشت صبح ۲۴ آذر) نیز ادامه داشته و غلظت ذرات معلق موجود در هوا ۱۱۴ میکروگرم بر مترمکعب هوا بود.

ولی زاده افزود: البته بررسی غلظت شش ساعته امروز (ساعت دو بامداد تا هشت صبح) حاکی از کاهش غلظت آلاینده‌ها است و به تدریج کیفیت هوا رو به بهبودی می‌رود.

او ادامه داد: با تابش نور آفتاب و گرم شدن هوا و همچنین وزش باد از میزان تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر کرمانشاه کاسته خواهد شد.

ولی زاده گفت: وارونگی دما و تجمع آلاینده‌ها را در حال حاضر صرفا برای شهر کرمانشاه داریم و سایر شهر‌های استان مشکلی در این زمینه ندارند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه به مردم خصوصا گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی، بیماران ریوی، افراد دارای مشکلات تنفسی، کودکان و سالمندان توصیه کرد تا حد امکان در خانه بمانند، زیرا تنفس ذرات آلاینده می‌تواند برای آن‌ها آسیب‌زا باشد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.