مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به انجام نمونه‌برداری از ماهی‌های تلف شده رودخانه راوند اسلام آباد‌غرب، گفت : بعد از انجام آزمایش نتیجه را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پاسخ به ابهامات فاجعه زیست محیطی تلف شدن ماهی ها در رودخانه راوند، گفت : یک‌سری کار مطالعاتی و نمونه‌برداری از رودخانه و همچنین از واحد‌های صنعتی که امکان دارد منبع آلودگی رودخانه باشد، انجام شده است.

یاوری گفت: آنالیز نمونه‌ها انجام شده، اما نیازمند یک‌سری اطلاعات از دیگر دستگاه‌ها هستیم به عنوان مثال باید بدانیم که در تاریخ تلف شدن آبزیان دبی آب رودخانه به چه میزان بوده که باید این اطلاعات را از آب منطقه‌ای بگیریم تا با بررسی داده‌ها به نتیجه قطعی برسیم.

او افزود: عوامل مختلفی در نابودی آبزیان تاثیر دارد، طی سال‌های گذشته با بحران کم‌آبی و خشکسالی مواجه بوده‌ایم، رودخانه برای بقای اکولوژیکی نیازمند دبی لازم یا همان جریان آب مناسب است که در غیر این صورت آبزیان آن از بین می‌رود.


بیشتر بخوانید


یاوری افزود: علت مرگ ماهی‌ها می‌تواند ناشی از ورود فاضلاب انسانی و فاضلاب صنعتی باشد که با ورود به درون منابع آبی و آب‌های سطحی در صورتی که ظرفیت آن بیش از ظرفیت خودپالایی رودخانه باشد، اکسیژن افت می‌کند که با کاهش اکسیژن آبزیانی همانند ماهیان از بین می‌روند.

او ادامه داد: در راستای انجام رسالت قانونی خود باید تمام داده‌ها آماده شود تا با تجزیه و تحلیل آن‌ها، نتیجه قطعی اعلام شود که فعلا در دست بررسی است.

یاوری گفت: انتظار می‌رفت طی سال‌های گذشته با نمونه‌گیری‌های صورت گرفته از آب رودخانه و نمونه‌برداری از ماهیان تلف شده اقدامی به موقع از سوی مسئولان برای جلوگیری از این فاجعه‌ای زیست محیطی انجام می‌شد، تا امسال هم شاهد مرگ و میر هزاران قطعه ماهی در رودخانه راوند نباشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.