سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۷۰ درصد از اراضی زراعی کهگیلویه به گندم

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: بیش از ۳۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت اله نریمانی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به آغاز فصل کشت گندم گفت: کشت گندم در شهرستان کهگیلویه از اواسط آبان ماه آغاز شده و بیش از ۳۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است که این سطح ۷۰ درصد از کل اراضی زراعی شهرستان است که از سطح پیش بینی شده ۳ هزار هکتار آبی و مابقی به صورت دیم کشت می‌شوند.

نریمانی به ارقام کشت شده گندم در شهرستان اشاره کرد و افزود: در اراضی دیم ارقام آفتاب، دهدشت، کریم و کوهدشت و در اراضی آبی نیز ارقام چمران، مهرگان و سیروان کشت می‌شود.
 
او بیان کرد: در فصل کشت گندم ۲۴۰ دستگاه تراکتور، ۳۰ دستگاه عمیق کار دیم و ۱۰ دستگاه ردیف کار آبی کار کشت را در شهرستان کهگیلویه انجام می‌دهند.

سید غفار گنجی مدیر اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه هم گفت: تا کنون هزار و ۶۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.
 
گنجی افزود: کار کشت گندم تا اواسط دی ماه در شهرستان ادامه دارد و با توجه به بارندگی‌های اخیر و در صورت شرایط مساعد بارش در آینده، پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت و بیش از ۲۷ هزار تن به صورت مازاد بر مصرف، بصورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شود.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.