سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت‌های دامداری و دامپروری در حوزه اکولوژیک تالاب نئور مدیریت شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اهمیت مدیریت ضابطه‌مند و اصولی فعالیت‌های دامداری و دامپروری در حوزه اکولوژیک تالاب نئور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه بررسی نقشه راه احیای تالاب نئور گفت: حلقه مفقوده در مناطق تحت مدیریت استان، افزایش بی ضابطه فعالیت‌های دامداری است که کنترل این امر نیازمند تعامل و توجه بیش از پیش دستگاه‌های متولی در این حوزه است.

او اظهار داشت: در مناطق حفاظت شده، مدیریت اصولی فعالیت‌های دامداری و دامپروری جزو اولویت‌های اصلی حفاظت از محیط زیست است که این امر نیازمند تعامل و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل امور عشایر و معاونت امور دام جهاد کشاورزی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر اینکه حفظ تالاب نئور با مشارکت همگانی و ذینفعان تالاب میسر است بیان داشت: نجات تالاب نئور نیازمند عزم استانی چه در بین دستگاه‌های اجرایی و چه حاکمیتی است.

شهند ورود دام بیش از ظرفیت مناطق را یکی از عوامل مهم در آسیب به اکوسیستم مناطق عنوان کرد و بیان داشت: ادامه این معضل می‌تواند در دراز مدت خسارات جبران ناپذیری را برای زیست بوم منطقه به دنبال داشته باشد.

او در خصوص طرح‌های گردشگری و توسعه اکوتوریسم در منطقه نئور نیز اظهار داشت: طبق طرح مدیریتی منطقه نئور، زون بندی زیست محیطی منطقه برای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ارسال شده است و منتظر ارایه طرح‌های گردشگری منطبق با ضوابط زیست محیطی برای بررسی و صدور مجوز آن‌ها در این منطقه هستیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.