سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کرمانشاه:

مشکلات صنایع با استفاده ازظرفیت‌های دانشگاه رفع می‌شود

آرش بوچانی گفت: جامعه دانشگاهی علاقمند به همکاری با صنایع است تا با همکاری یکدیگر مشکلات موجود را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آرش بوچانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد کرمانشاه  گفت:در کرمانشاه پل ارتباطی بین دانشگاه، صنعت و جامعه برقرار نیست در حالی که ما دانشگاهیان علاقه مندیم و می‌خواهیم به مشکلات صنایع استان ورود کنیم و با کمک خود آن‌ها مشکلات موجود را حل کنیم.

او افزود: علیرغم اینکه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کرمانشاه به لحاظ  آزمایشگاهی و علمی توانمندی بالایی دارند، اما این سوال پیش می‌آید که چرا این توان علمی در صنایع  و جامعه استفاده نشده است به گونه‌ای که در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت خوبی در کشور نداریم.

بوچانی تصریح کرد: مشکلاتی که در جامعه و صنایع استان داریم، همانند مسائلی ریاضی هستند که باید صورت مسئله‌ای واضح داشته باشند تا بتوانیم آن‌ها را حل کنیم، اما متاسفانه در شرایط فعلی این وضوح در صورت مسئله وجود ندارد، چراکه صنعت گری که در کارخانه اش کار می‌کند بیشتردیدگاهش صنعتی است و فقط می‌خواهد افزایش تولید داشته باشد و فعالیتش را به شکل روزمره پیش ببرد، از آن سوی دیگر اساتید و دانشجویان ما هم در داخل کلاس‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها نشسته اند و صرفا نگاهی آکادمیک دارند و نمی‌دانند که در صنعت استان وضعیت چگونه است.

او افزود:  در دانشگاه آزاد استان برای اینکه بتوانیم این چالش مهم ارتباط اساتید با صنعت و بالعکس را حل کنیم، علیرغم شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌هایی که برای برگزاری نشست‌ها داشتیم، چندین جلسه با مسئولین صنایع استان برگزارشد تا ارتباط اساتید با صنایع به شکل مستقیم  باشد.

بوچانی تصریح کرد: همان طور که ما در دانشگاه دفتر ارتباط با صنعت را راه اندازی کرده ایم، انتظار داریم صنایع استان هم دفاتر ارتباط با دانشگاه راه اندازی کنند و برای هر مشکلی در صنایع تیم‌های تخصصی تشکیل شود.

او  با بیان اینکه فرهنگ پژوهش باید در استان نهادینه شود گفت: صنعت گران ما باید به این باور به رسند که اگر پژوهش نباشد، در یک حالت معمولی و ثابت باقی می‌مانند و در نهایت محکوم به فنا می‌شوند درصورتی که پژوهش آن‌ها را پویا نگه خواهد داشت.

انتهای پیام/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.