سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان کشور بین ۲۱ تا ۲۲ درصد بود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : بر اساس آمار‌های موجود میزان اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان کشور تا قبل از شیوع کرونا بین ۲۱ تا ۲۲ درصد بود که این آمار در استان کرمانشاه کمی بهتر بوده است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ماشاء‌الله پروین معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس آمار‌های موجود میزان اضافه وزن و چاقی در بین دانش‌آموزان کشور تا قبل از شیوع کرونا بین ۲۱ تا ۲۲ درصد بود که این آمار در استان کرمانشاه کمی بهتر بوده، گفت : احتمالا به دلیل شیوع کرونا و کم شدن تحرک دانش‌آموزان آمار چاقی بین دانش‌آموزان بیشتر هم شده باشد.

او تامین سلامت و تندرستی دانش‌آموزان را در گرو ورزش دانست و گفت : فعالیت‌های جسمانی به عنوان یک ضرورت باید در برنامه‌های روزمره قرار گیرد تا سلامتی و نشاط را برای دانش آموزان به همراه آورد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت آموزشی روزانه می‌تواند عامل مهمی در ایجاد نشاط و شادابی دانش‌آموزان باشد، افزود: انتظار می‌رود خانواده‌ها در شرایط کرونایی امسال بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا دانش‌آموزان قبل از شروع برنامه‌های درسی روزانه خود حتما برای چند دقیقه هم که شده ورزش کنند.

او افزود: از خانواده‌ها می‌خواهیم در این شرایط کرونایی فقط به تحصیل فرزندانشان در حیطه کتب درسی توجه نکنند، بلکه به لحاظ حرکتی نیز مراقب فرزندان خود باشند تا دانش‌آموزان پس از پایان این وضعیت با چاقی و کم‌تحرکی مواجه نشوند.

او سپس اشاره‌ای هم به فعالیت‌های معلم‌های ورزش داشت و گفت: زنگ ورزش دانش‌آموزان در آموزش مجازی تعطیل نیست و معلم‌های ورزش در تعطیلات کرونایی همپای سایر معلم‌ها در فضای مجازی حضور دارند و با تولید محتوا به دنبال تداوم روند آموزش هستند.

پروین افزود: معلم ورزش‌ها در تلاشند تا با پیگیری برنامه‌های ورزشی خود مانع از کم‌تحرکی و بی‌تحرکی دانش‌آموزان شده و تحرک و پویایی را در این شرایط کرونایی در دانش‌آموزان ایجاد کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.