سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرج مطرح کرد؛

منافع ملی، در سیاست امور خارجه لحاظ شود

آیت الله حسینی همدانی گفت: عزت اسلام و منافع ملی را با قاطعیت دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز  و امام جمعه کرج در چهل ویکمین خطبه مکتوب جمعه خود گفت: باید خوب حرکات رئیس‌جمهور جدید آمریکا را رصد کرد  تا تثبیت و تصویب  قطعی شود، کسی که هنوز در مسند ننشسته شروع کرده است بر شرط و شروط گذاشتن درباره مسائل منطقه‌ای و موشکی ما  و متأسفانه در داخل هم آقایان هم انگار گوشی برای شنیدن ندارند و حرف خود را تکرار می‌کنند.

امام جمعه کرج  افزود: در این دوره بازی دور جدیدی به وجود آمده و تمام تلاششان را می‌کنند تا ایران کاملاً از کار بیفتد و نه برای خودش و نه در منطقه قدرتی نداشته باشد و این را خودشان هم می‌گویند پس دنبال تکرار خسارت دیگری نباشید.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که باید قوی باشیم و این قوت با یک‌صدایی و هم‌صدایی محقق می‌شود نه با اعمال سلیقه و نه با گفتن حرف‌هایی که گرا به دشمن می‌دهد و دشمن را بر ما جری می‌کند و نقطه‌های نفوذ دشمن را آشکار می‌کند، گفت: در سیاست خارجی که ارتباط مستقیم با استقلال و عزت کشور دارد تنها صدا صدای رهبری است که باید گوش‌داده شود و ایشان مکرر فرموده‌اند حرف از مذاکره و تسلیم دیگر تمام‌شده است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: با تبعیت از منویات رهبری و با قاطعیت دنبال عزت اسلام و ایران باشید و منافع ملی را به خاطر امیال نفسانی چوب حراج نزنید و بدانید که اگر در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب حرکت کنید از پشتیبانی مردم بهره‌مندید و خون شهدا به یاری شما خواهد آمد و غالب و پیروز در همه عرصه‌ها خواهید بود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: بودجه‌ای که برای پارک علم و فن‌آوری استان برای سال ۱۴۰۰ تخصیص داده‌شده به نظر درست نیست و باید به روز شود و قطعاً در شان استانی که سر در ورودی آن نوشته‌شده به قطب علم و فن‌آوری خوش‌آمدید نیست.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: مسئولین و  نمایندگان مجلش شورای اسلامی استان این موضوع را دنبال کنید که این مطلب اصلاح شود که قطعاً آثار فراوان اقتصادی و تولیدی و اشتغال برای استان دارد، به‌خصوص که ما دچار بیکاری هستیم و در  بحث تولید زمینه‌های فراوانی دارد که دانش‌بنیان‌ها می‌توانند کارهای فراوانی را انجام دهند و در توسعه استان مؤثر باشند.

امام جمعه کرج گفت: درباره عزل و نصب‌ها فراوان گفته‌شده در این نوبت هم چون دیدم در منطقه‌ای کسی جدیداً منصوب شد، مسئولین آن منطقه امام‌جمعه محترم، نماینده مجلس، مسئولین آن منطقه، ورود کردند و تذکر دادند. 

او افزود: نیروهای ارزشی ورود کردند و تذکر دادند، خود بنده هم قبل از اینجا تذکر داده بودم و توجه نشد لازم دیدم در اینجا بیان کنم، البته پیامی هم توسط واسطه‌ای که پیام‌ها را می‌رساند به وزیر محترم کشور فرستادم و در زمان معارفه آقای استاندار و بعد در جلسات دیگر عرض کردم بنده اگر در موضوعی به مصلحت کوتاه بیایم و یا با دیده اغماض نگاه کنم در مورد فتنه اصلاً کوتاه نخواهم آمد.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: باکسی دراین‌باره رودربایستی ندارم چون ظلمی که در آن زمان به انقلاب و نظام و خون شهدا و رهبری شد جایی برای چشم‌پوشی نمی‌گذارد و این افراد اگر پشیمان شده و توبه کرده باشند، توبه و پشیمانی آن‌ها قبول اما نباید مسئولیت داشته باشند اما متأسفانه آقایان خیال می‌کنند این حرف‌ها شوخی است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: وقتی همه ی ما و آقای رئیس‌جمهور از وحدت و یک‌صدایی می گوئیم نباید در عمل در مسیر دیگری حرکت کنیم که صدای نیروهای ارزشی و بدنه مردم را درآوریم و حاشیه‌سازی شود، این‌همه مشکلات در منطقه داریم، آن‌ها باید حل شود.

او گفت: کسی که در جریان فتنه بوده است و مدتی هم به زندان افتاده بیایم او را مسئولیت بدهیم و بعد بگوئیم او را سرپرست گذاشته‌ایم و سرپرست استعلام از دستگاه امنیتی نمی‌خواهد و متأسفانه به نصح مشفقانه هم گوش نمی‌دهند وبه‌ هرتقدیر اینجا اعلام می‌کنم و تأکید می‌کنم استاندار محترم هرچه زودتر اقدام لازم را نسبت به این انتصابی که داشتند بکنند و بیشتر از این برای نظام و انقلاب حاشیه و هزینه درست نکنند تا امروز موارد فراوانی را به دیده اغماض نگاه کردیم و خلاف واقع گوئی و وعده هائی که داده‌شده و عمل نشده را کوتاه آمدیم .

امام جمعه کرج افزود: بعضی از مسئولین که اشتباهات آن‌ها و عدم حضورشان در مسئولیتشان محرز بوده و باید نباشند و متأسفانه در جای دیگر به کار گرفته شدند، همه این‌ها را کوتاه آمدیم، اما در مورد فتنه هرگز کوتاه نمی‌آییم و شوخی هم باکسی نداریم.

آیت الله حسینی همدانی گفت: این‌همه کار روی زمین‌مانده در این استان هست و این‌همه جوان آماده کار و فعالیت، حتما باید با جناح‌بازی و راضی کردن بعضی ها به افراد مسئولیت داد، در این چند ماه باقی‌مانده از دولت را سعی کنید با مدارای با مردم و کمک به حال مردم رفتار کنید.

او افزود: ۲۷ آذر را روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری هم نامیده‌اند، درست همان روزی که شهید مفتح را با افراطی‌گری و خشونت که یکی از فرزندان این سرزمین و تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت و تحصیل‌کردگان دانشگاه بود، با ناجوانمردی تمام به شهادت رساندند به دستور اربابان مستکبرشان این منافقین کوردل از خدا بی‌خبر خوی استکباری این است که با علم و تفکر و دانش مقابله کند .

آیت الله حسینی همدانی گفت: اخیراً هم دیدید شهید عزیز ما را شهید فخری زاده را دشمنان انقلاب و اسلام و علم چگونه به شهادت رساندند.  

امام جمعه کرج افزود: در بحث انتخابات که چند جلسه‌ای است نکاتی گفته می‌شود، مردم باید مواظب باشند و نگذارند تکرار شود و فرصت ندهند به افرادی که سالیان متمادی مسئولیت داشته‌اند و عملکرد آنان مبین فکر و اندیشه آنان است و شهری که می‌توانست یکی از زیباترین مناطق کشور باشد با طراوت و شاداب با فضای سبز و مفرح و درعین‌حال از الزامات شهری به بهترین شکل بهره‌مند باشد اما نشده است و این نتیجه عملکرد جریاناتی بوده که دائم کارها دستشان بوده و دست‌به‌دست شده و امروز هم احساس پدرخواندگی دارند و جلسه می‌گذارند و بعض مسئولین که نقش خواهند داشت در آینده در انتخابات، در این جلسات شرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: باید نگذارید که دوباره این‌ افراد سرکار بیایندو  البته در این سال‌ها حرکت‌های فراوانی در بهبود وضعیت کرج و استان شده است در راه‌ها و معابر و میدان‌ها ، امثال این‌ها و من روح کلی جریان را عرض می‌کنم و با جزئیات کاری ندارم.

او افزود: باید بگردید افراد جوان باصلاحیت دغدغه مند کار بلد متعهد و متدین را پیدا کنید و با آنان صحبت کنید که خود را آماده پذیرش مسئولیت کنند و الا تغییر کارسازی در وضعیت پیدا نمی‌شود اگر شما بی‌توجه باشید و اقدام درستی نداشته باشید.

امام جمعه کرج گفت: باید به وضعیت آثار فرهنگی و تاریخی قبل از این که در معرض از بین رفتن قرار بگیرند رسیدگی، بازسازی و مرمت شوند و جریان پل عباسی تذکر خوبی است که علاج را قبل از واقعه کنید، ما آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی را در استان داریم که باید دقت شود و حفظ شود.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.