سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از پنج هزار تست کرونا در بیجار

سرپرست شبکه بهداشت بیجار گفت: تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ تست کرونا در شهرستان بیجارانجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امیر مرسا سرپرست شبکه بهداشت بیجار گفت: از این تعداد ابتلای ۲ هزار و ۴۳۱ نفر با تست PCR مثبت بود و این افراد تحت درمان قرار گرفتند.

او افزود: در روند واگیری کرونا، ۶۶ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند و ۱۸ بیمار نیز در بیمارستان بستری هستند که یک نفر از آن‌ها با وضعیت بد به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود با هماهنگی رییس ستاد کرونای شهرستان، پیشنهاد اعمال تغییرات گروه بندی تعدادی از مشاغل به ستاد استانی ارسال می‌شود.

او با اشاره به افزایش آمار حیوان گزیدگی در ۶ ماهه گذشته گفت: معضل وجود سگ‌های ولگرد یکی از عوامل نارضایتی مردم است و بیش از ۶۷۰ مورد حیوان گزیدگی در این مدت گزارش شده است.

مرسا تاکید کرد: این پدیده بیش از ۱۰ میلیارد ریال به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان، هزینه تحمیل کرد، اما با سرد شدن هوا احتمال حیوان گزیدگی بیشتر است که علاوه بر تهدید سلامت عمومی و افزایش نارضایتی، هزینه بالای درمانی هم دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار با تشریح اینکه نمونه گیری در مرکز ۱۶ ساعته کرونا فقط در یک شیفت ساعت ۸ تا ۱۴ به صورت فعال است، افزود: واحد نمونه گیری بیمارستان بصورت رایگان و ۲۴ ساعته فعال است.

مرسا اظهار داشت: مردم در صورت بروز علائمی همچون سرفه، تنگی نفس، تب و لرز، گلو درد، ضعف، بدن درد و سردرد، کاهش حس‌های بویایی و چشایی به مرکز ویژه کرونا واقع در خیابان شهدا روبروی دبیرستان فاطمیه و یا بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.