سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور پروانه حد مجاز آلاینده‌ها برای ۵ محصول

امسال برای ۵ محصول باغی و زراعی استان شامل گیلاس و سیب درختی صحنه، نخود دالاهو، پیاز اسلام آبادغرب و کدو آجیلی سنقر و کلیایی پروانه حد مجاز آلاینده‌ها صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نیازی مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی یک پروانه استاندارد تشویقی است که نشان دهنده سلامت بیشتر محصول می‌باشد، گفت : در این محصولات میزان آلاینده‌ها از قبیل فلزات سنگین، باقیمانده آفت‌کش‌ها، نیترات و مایکوتوکسین‌ها کمتر از حد مجاز ذکر شده در استاندارد‌های ملی است.

او گفت : پیرو تفاهم‌نامه سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی به منظور توسعه بهروه‌وری در بخش کشاورزی، دستیابی به امنیت غذایی و همچنین حمایت از بانوان کارآفرین کشاورز روستایی این طرح از سال ۹۸ در سراسر کشور اجرایی شده است.

او افزود: در سال ۹۸ استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه صدور پروانه حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی معرفی شد و برای ۷ محصول تولیدی استان شامل سیب درختی، انار، آلبالو، انجیر، زیتون، تخمه آفتاب گردان و گوجه فرنگی پروانه صادر شد.

مدیرکل استاندارد استان افزود: برای محصولاتی مانند گردو، زعفران و ... آزمایشات و نمونه برداری صورت گرفته و به زودی پروانه حد مجاز آلاینده‌ها برای این محصولات نیز صادر می‌شود.

نیازی گفت: اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات خام کشاورزی یکی از دغدغه‌های مردم است که این اداره کل در راستای تحقق این اهداف جهت حفظ سلامت مردم تمام تلاش فنی و کارشناسی خود را انجام خواهد داد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.