سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی سازی بیش از ۲۶۰۰ قطعه تخصصی پتروشیمی در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از بومی سازی بیش از ۲۶۰۰ قطعه تخصصی با تلاش متخصصان داخلی خبر داد.

ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در حاشیه  نمایشگاه تجهیزات بومی سازی شده در این شرکت د رگفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از بومی سازی ۲۶۰۰ قطعه تخصصی با تلاش متخصصان داخلی خبر داد.

ولدخانی افزود: با تشدید تحریم‌ها حداکثر توان مهندسی داخلی برای خودکفایی در تامین قطعات بکار گرفته شد و با همکاری بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان داخلی بیش از دو هزار و۶۰۰ قطعه بسیار حساس وتخصصی در مجتمع پتروشیمی شازند ساخت داخل شد.

او اضافه کرد: با بومی سازی واستفاده از تجهیزات داخلی تولید محصولات شیمیایی وپلیمری مجتمع تداوم داشته و در تامین نیاز کشور به این مواد اولیه حیاتی بخش درمان وقفه‌ای ایجاد نشده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند بیان کرد:از جمله این قطعات استفاده در بخش‌هایی از صنعت پتروشیمی مثل بخش (ای-او) است که مواد اولیه تجهیزات پرکاربرد پزشکی را تولید می‌کند و هدف شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته بود.

او ادامه داد: با ساخت این قطعات ضمن لغو حدود ۷۵ تقاضای واردات تجهیزات از خارج از کشور حدود ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شده که این صرفه جویی ارزی با ساخت داخل قطعات تا پایان سال به ۱۲ میلیون یورو خواهد رسید.

ولدخانی تصریح کرد: همچنین با تلاش متخصصان کشور وبه منظور تامین نیاز داخل گرید پلیمر پروپیلن اسپان باند در این شرکت تولید شد که ماده اولیه پارچه ماسک وگان پزشکی بوده و تا کنون از کشور‌های کره و ژاپن وارد کشور می‌شده است.

او اظهار کرد: در کشور سالانه حدود ۱۰ هزار تن از این ماده اولیه برای تولید ماسک، گان و ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی نیاز است که با ایجاد ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن در پتروشیمی شازند ضمن تامین نیاز داخل شرایط صادرات این محصول هم فراهم شده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.