سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۶۰ تا ۱۷۰ درصدی بارش‌ها در استان سمنان

مدیر بهره برداری و نگه داری از تاسیسات ابی شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: با توجه به بارندگی سال‌های اخیر در استان سمنان شبکه آبیاری زه کشی وضعیت آبی مطلوبی دارند.

آیدین دمنیان مدیر بهره برداری و نگه داری از تاسیسات ابی شرکت آب منطقه‌ای سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: حجم ذخایر پشت سد‌های استان سمنان و شبکه آبیاری زه کشی که مسئولیت تحمیل آب به بهره برداران را بر عهده دارندوضعیت مطلوبی دارند.

او با بیان اینکه سد دامغان با پیک حجم مخزن مواجه است افزود: حجم مخزن سد دامغان ۲۱ میلیون متر مکعب است که ۵۰۰ هزار متر مکعب آن خالی است.

دمنیان با بیان اینکه در سد مجن هم شاهد اثرات بارندگی‌ها هستیم بیان کرد: حجم مخازن و آب ذخیره شده پشت سد‌ها نشان دهنده این مهم است.

مدیر بهره برداری و نگه داری از تاسیسات ابی شرکت آب منطقه‌ای سمنان ابراز داشت: این بارندگی‌ها نوید خوبی را به بهره برداران، کشاورزان، صنایع و آب شرب استان که از این تاسیسات تغذیه می‌کنند می‌دهد.

دمنیان با بیان اینکه سد مجن در سال آبی گذشته با آبی که دراختیار بهره برداران و تعاونی آب بران منطقه مجن قرار گرفته بود، حجم آبی این سد کاهش داشته ابراز داشت: با توجه به بارندگی‌ها حجم این سد ۲.۴ میلیون مترمکعب آب است.

مدیر بهره برداری و نگه داری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اینکه حجم آب پشت سد کالپوش تقریبا ۱۱ میلیون است، اضافه کرد: در مقایسه با میانگین دراز مدت وضعیت مطلوبی دارد.

انتهای پیام / گ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.