سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۱۲۶ تن ذرت بذری از اراضی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی

یک عضو هیأت علمی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : سال زراعی گذشته ۱۲۶ تن ذرت بذری رقم «سیمون» از اراضی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حمیدرضا چقازردی عضو هیأت علمی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : در سال زراعی ۹۸ تا ۹۹ به میزان ۳۰ هکتار از اراضی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی به کشت ذرت بذری رقم سیمون اختصاص یافت و با توجه به اینکه روش‌­های مختلف و فنون کشاورزی نوین را در این کشت به کار بردیم موفق به برداشت حدود چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم ذرت در هر هکتار شدیم.

او گفت : این رقم در مقایسه با مزارع مشابه در سطح استان توانست عملکرد بالایی را کسب کند که در نوع خود در استان کرمانشاه بی سابقه بوده است.

چقارزدی افزود: رقم سیمون در ذرت یکی از ارقام دیررس در استان است که با عملکرد مناسبی در سطح مزارع می‌­تواند درآمد خوبی برای کشاورزان داشته باشد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه رازی در خصوص تأثیر این رقم از ذرت بذری در بازار این محصول افزود: باتولید این نوع از ذرت می­‌توانیم در استان نیاز‌های بذری خود را تأمین کنیم و وابستگی به خارج از استان و حتی خارج از کشور را قطع کنیم و تاثیر دیگر این اقدام، ایجاد اشتغال است، زیرا تولید ذرت بذری همراه با نیروی کارگری، در مقطعی از زمان در بخش کشاورزی اشتغالزایی می­‌کند.

مدیر مزرعه دانشگاه رازی با بیان اینکه یکی دیگر از تأثیرات تولید این رقم از ذرت، تولید در واحد سطح است، گفت: هر کیلوگرم ذرت بذری رقم سیمون تولید شده معادل ۱۴ هزار تومان به فروش رسید و در سطح ۳۰ هکتار توانستیم حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کنیم که در واحد سطح، درآمد خوبی را برای دانشگاه رازی به دنبال داشت .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.