سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی:

بیماریابی فعال تنها راه مقابله با کرونا/ طرح شهید سلیمانی، محله محور است

عرفانی گفت: بیماریابی فعال، روشی نوین جهت کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا در بین افراد جامعه است.

حسین عرفانی، دبیر ستاد قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش همه‌گیری بیماری کرونا در آبان ماه اظهار کرد: با افزایش شیوع بیماری کرونا شکستن چرخه انتقال یکی از اولویت‌های مهم در زمینه کنترل این بیماری است و تنها راه از بین بردن این ویروس، عزم ملی و انجام بیمار یابی فعال است.

او ادامه داد: در گام نخست، بیماریابی فعال برای مبتلایان کووید ۱۹ آغاز می‌شود، زیرا این کار می تواند میزان افراد مبتلا را از سایرین مشخص کند، بنابراین این روش را می توان راهی نوین در جهت کاهش چرخه انتقال این بیماری در بین افراد جامعه دانست.

عرفانی یادآوری کرد: با تشخیص سریع بیماری کووید ۱۹ احتمال شدت گرفتن عوارض ناشی از بیماری کرونا کاهش پیدا می‌کند.

دبیر ستاد قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی افزود: با انجام طرح بیماریابی فعال برای بیماران کرونایی، شماره تماس افراد مشکوک در سیستم ثبت و با تماس پرسنل این طرح، هرگونه اختلالات سریعا برطرف می شود.

عرفانی تصریح کرد: این طرح قابلیت شناسایی افرادی که بیش از ۱۵ دقیقه و با فاصله کمتر از یک و نیم متر با بیماران در تماس بوده اند را دارد؛ با بیماریابی دقیق افراد در معرض نیز تا ۲ هفته در قرنطینه خواهند بود.

دبیر ستاد قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی از ایزولاسیون افراد بیمار خبر داد و گفت: چنانچه هر یک از هموطنان، از امکانات قرنطینه‌ای برخوردار نباشند، هتل ها، مهمانسرا‌ها و مراکز اقامتی به مدت ۱۴ روز این افراد را قرنطینه می‌کنند.

او با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی محله محور است، تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی هر خانه یک پایگاه سلامت است. این طرح با هدف مدیریت کنترل بیماری و ارتقای سواد سلامت جامعه انجام خواهد شد، البته یکی از موضوعات مهم در این طرح اطلاع رسانی و آموزش افراد جامعه در زمینه بیماری کرونا خواهد بود.

عرفانی گفت: در این مراکز قرنطینه، اقدامات درمانی به خوبی انجام خواهد شد و همچنین قرنطینه بیماران کاملا رایگان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.