رضایی گفت: در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا روی تخت بیمارستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در نشست نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا در کشور برای اینکه افراد تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند ارزیابی وسع صورت می‌گرفت و براساس میزان توانایی مالی فرد سرانه بیمه‌ای مشخص می‌شد.

رضایی افزود: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی مردم در روزهای کرونایی ارزیابی وسع برای ۸۵ درصد از بیمه‌شدگان متوقف شد و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند.


بیشتر بخوانید


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۹۰ درصد خدمات بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی در مراکز تحت پوشش توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

تامین اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی طرح شهید سلیمانی از سوی سازمان بیمه سلامت

او ادامه داد: در جمعیت روستایی با استقرار پزشک خانواده بیش از ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند. همچنین در حال حاضر برای حمایت از کسانی که در خط مقدم کنترل اپیدمی کرونا فعالیت دارند پرداخت‌ها به موقع انجام می‌شود.

رضایی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به منظور بیماریابی فعال، پیگیری و قرنطینه بیماران در طرح ملی شهید سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت مشارکت فعال دارد به نحوی که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع این طرح از سوی سازمان بیمه سلامت و دولت تامین اعتبار می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار