سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد؛

نقش صاحبنظران ایرانی در پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان

دلیگانی گفت: در کشور‌هایی که مدعی خلاقیت و پیشرفت هستند، حتما چند ایرانی صاحب فکر به پیشرفت آن‌ها جهت داده اند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر کشوری برای پیشرفت باید به افراد صاحب ایده و خلاق توجه‌ای ویژه‌ای کند. در کشور ما باوجود ظرفیت ها، فقط حدود ۵ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد. در حالی که در سراسر دنیا، آنجا که حرف از خلاقیت و پیشرفت است حتما چند ایرانی که صاحب فکر هستند، به آن پیشرفت جهت دادند.

او افزود: برای اصلاح قانونی که در سال ۱۳۸۹ صادر شد، دولت طی نامه‌ای مجلس را از همکاری کارشناسی در اصلاح قانون منع کرده است.

دلیگانی بیان کرد: در صورتی که بتوانیم موانعی که بر سر راه افراد خلاق و صاحب ایده در کشور برداریم، می‌توانیم به اهداف خود برسیم، ولی متاسفانه مشکلات بسیارند و همکاری‌ها کم، بانک‌ها تضمین‌های سنگین می‌خواهند و مشکلات در مدت زمان ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان هم وجود دارد.

او با بیان اینکه صد‌ها پیشنهاد اصلاحی برای قانون جهش تولید ارائه خواهد شد، گفت: سهم فرآورد‌های دانش بنیان در قالب کالا و خدمات در اقتصاد پائین است.

دلیگانی گفت: خوشبختانه دو قانون مترقی در خصوص حمایت از موسسات دانش بنیان، در مجلس در دستور کار است. یکی از آن تحت عنوان طرح جهش تولید دانش بنیان آماده است که در صحن مطرح شود که می‌تواند انقلابی ایجاد کند و دیگری طرح مالکیت معنوی صنعتی است که دارای ۲۵۰ ماده است، که بخشی از آن در کمیسیون حقوقی مجلس مصوب شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.