سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان در مسیر تکمیل زنجیره فولاد

مدیرعامل شرکت کیمیا فولاد آریای زنجان از افتتاح فاز دوم مجتمع کیمیا فولاد خبر داد و گفت: این شرکت که نیمه تعطیل رها شده بود، از ۳ ماه گذشته فعالیت خود را از سر گرفته و فاز دوم تولید نیز راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علیرضایی مدیرعامل شرکت کیمیا فولاد آریای زنجان گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاری خصوصی، این شرکت که نیمه تعطیل رها شده بود دوباره از ۳ ماه گذشته فعالیت خود را از سر گرفته  و فاز دوم تولید نیز راه اندازی شد.

او افزود: کیمیا فولاد آریای زنجان که هم اکنون ۲۰ هزار تن تولید دارد قرار است تا پایان امسال ظرفیت تولید را به ۳۵ هزار تن افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت کیمیا فولاد زنجان گفت: این شرکت به مهمترین تامین کننده مواد اولیه کارخانه‌های فنرسازی کشور تبدیل شده است.

علیرضایی ادامه داد: این شرکت که حالا مسیر‌های توسعه‌ای پیش گرفته یکی از ده‌ها واحد تعطیل استان زنجان بود که به همت مهندسان و سرمایه گذاران داخلی روی خط تولید بازگشته است.

او گفت: شرکت فولادی زنجان حالا نه تنها نیاز کشور را تامین می‌کنند بلکه محصول خام را پس از فرآوری به کشور‌های مختلف از جمله عراق، روسیه، قزاقستان، سوریه، کویت و افغانستان نیز صادر می‌کند.

طاهری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی هم در مراسم افتتاح فاز دوم کیمیا فولاد زنجان گفت: دولت برای ارز بیشتر و کاهش وابستگی به درآمد نفتی از فولاد در سال جهش تولید حمایت می‌کند.

او افزود: هم اکنون ۳۳ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود که ۱۵ میلیون آن صادراتی است.

طاهری ادامه داد: امسال فولاد  به عنوان مهمترین محصول صادراتی ایران شناخته شد که زنجان در فهرست ۴ استان برتر تولید و صادرات آن قرار گرفته است.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: این شرکت که حالا به عنوان یکی از مهمترین شرکت‌های فولادی شمالغرب به حساب می‌آید  قرار است با افتتاح چند فاز دیگر ظرفیت تولید و اشتغال خود را افزایش دهد.

هم اکنون ۱۲۰ نفر در شرکت کیمیا فولاد زنجان در شهرک صنعتی اشراق زنجان مشغول کار شده اند.
 
 
انتهای پیام/م
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.