سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دامپزشکی خراسان رضوی نسبت به شیوع بیماری تب برفکی هشدار داد

دامپزشکی خراسان رضوی نسبت به شیوع خطر بیماری تب برفکی در این استان که هم اکنون در مناطق غربی و مرکزی کشور انتشار یافته است، هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد رشتی باف معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت: به علت شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید در استان‌های غربی و مرکزی کشور و احتمال بروز بیماری در استان به تمامی دامداران توصیه می‌شود تا ضمن رعایت نکات بهدشتی و شرایط امنیت زیستی، نسبت به واکسیناسیون منظم علیه بیماری تب برفکی در واحد‌های دامداری خود اقدام کنند.

او افزود: طبق اطلاع رسیده از استان‌های غربی و مرکزی و شمال غربی کشور، سویه جدیدی از سروتیپ A در بعضی از گاوداری‌ها و پرواربندی‌هایی که سابقه مناسبی از واکسیناسیون منظم و مرتب تب برفکی در آن‌ها ثبت نشده است شایع شده و رخداد‌هایی با تلفات به نسبت بالا ایجاد کرده است.
بیشتربخوانید

 
معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: این سویه تمایل زیادی به عضله قلب داشته و توانسته درصد قابل توجهی تلفات در گوساله‌های پروار شده با عمر بیش از یک سال ایجاد کند.

 رشتی باف به تمام اتحادیه‌ها و دامداران توصیه کرد در واحد‌های دامداری خود شرایط امنیت زیستی و انجام واکسیناسیون منظم را مد نظر قرار دهند.
 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.