سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملکرد ۱۵۰درصدی ایجاد اشتغال در خوشاب

فرماندار خوشاب گفت: امسال عملکرد ایجاد اشتغال پایدار شهرستان بیش از ۱۵۰ درصد بوده است که تا پایان سال افزایش هم خواهد داشت.

امان اله خدمتگزار فرماندار خوشاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: امسال تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌های مرتبط در خوشاب ۱۸۸ نفر بود که با حمایت‌های فرماندار شهرستان و همکاری دستگاه‌های اجرایی ۲۹۹ نفر در سامانه‌های مرتبط ثبت شده است.

او افزود: عملکرد شهرستان در ایجاد اشتغال تا به امروز بیش از ۱۵۰ درصد است که این میزان تا پایان سال به ۳۵۰ نفر نیز خواهد رسید.

فرماندار خوشاب ادامه داد: این عملکرد برای سامانه ملی رصد ۱۷۸ نفر، برای مشاغل خانگی ۲۵ نفر. تبصره ۱۶ (نهاد‌های حمایتی) ۴ نفر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۷۸ نفر و راه و شهر سازی ۱۴ نفر است.

امان اله خدمتگزار بیان کرد: خوشاب ۶۹۶ کارگاه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و ۱۲۱۹ نفر بیمه شده اصلی دارد.

او تصریح کرد: از این تعداد ۷۷۶ نفر دارای بیمه اجباری و ۲۷۴ نفر رانندگان، ۳۱ نفر قالیبافان، ۵۶ نفر کارگران ساختمانی ۲۹ نفر مشاغل آزاد و ۵۳ نفر سایر موارد است.

فرماندار خوشاب تاکید کرد: در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری (سامانه کار) با ۱۵۳ طرح به مبلغ ۸ هزار و ۳۸ میلیون ریال و ایجاد اشتغال جدید برای ۲۳۱ نفر از ابتدای شروع طرح تا کنون در شهرستان اعتبارات جذب شده است.

خدمتگزار اظهار کرد: از ۱۵۰ طرح پرداخت شده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط کمیته نظارت شهرستان (نماینده فرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده دستگاه اجرایی و نماینده بانک عامل) بازدید بعمل آمده است.

او افزود: در حوزه مشاغل خانگی اعتبارات تخصیص داده شده به شهرستان ۹۳۰ میلیون ریال است که با تعداد ۹ طرح اولویت دار منطقه شناسایی که ۷ طرح مستقل و ۲ طرح پشتیبان به مبلغ ۹۹۰ میلیون ریال به بانک معرفی شدند.

فرماندار خوشاب ادامه داد: تا کنون ۷ طرح به مبلغ ۸۷۰ میلیون ریال از اعتبارات با اشتغال ۲۵ نفر در خوشاب جذب شده است.

خدمتگزار بیان کرد: پیگیر ایجاد مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی جهت جویندگان کار در بخش خصوصی هستیم که داوطلبان جهت تأیید صلاحیت و اخذ مجوز به استان معرفی شده اند.

او ضمن تاکید به استقرار برخی ادارات در شهرستان تصریح کرد: وجود برخی دستگاه‌ها در شهرستان مانند اداره کار و رفاه اجتماعی در جذب تسهیلات بسیار چشمگیر بوده است.

انتهای پیام//ع. ظ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.