سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پکن به تعهدات تجاری خود با واشنگتن در دولت بایدن نیز پایبند است

وزیر امور خارجه چین در دیداری مجازی با مدیران آمریکایی گفت پکن به تعهدات تجاری خود در دولت آینده آمریکا نیز پایبند خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، رئیس شورای تجارت آمریکا و چین گفت وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه در یک کنفرانس ویدیویی به مدیران آمریکا اطمینان داد که پکن همچنان به توافق تجاری فاز ۱ با آمریکا پایبند است.

اظهارات وانگ به این گروه تجاری در حالی انجام شد که دولت اخیراً مواضع سختگیرانه‌ای را در قبال سیاست‌های دونالد ترامپ برای سرکوب شرکت‌های نظامی چینی در نظر گرفته است.

شورای تجارت آمریکا و چین که نمایندگی ۲۴۰ شرکت تجاری در چین را بر عهده دارد، اعلام کرد که از پیشرفت پکن در اجرای تغییرات سیاست، تحت قرارداد تجاری امضا شده در ژانویه خوشحال است، هرچند چین به اهداف خود در راستای افزایش خرید محصولات و خدمات آمریکا نرسیده است.

طبق اعلام موسسه اقتصاد بین الملل پیترسون، از ماه اکتبر، خرید کالا‌ها و خدمات آمریکا از سوی پکن در معامله فاز ۱ با مبلغ ۷۵.۵ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۰ مشخص شده که تقریباً نیمی از کل آن بود که باید با نرخ سالانه تناسب داشته باشد.

آلن گفت آن‌ها عقب هستند، اما این یک توافقنامه دو ساله است. این توافقنامه موفقی از نظر تغییر سیاست‌های چین بوده است که مانع از ایجاد شرایط مساوی می‌شود. این همان فاز ۲ است.

او افزود اعضای هیئت رئیسه شورا وانگ را در مورد نگرانی‌های مستمر در مورد رفتار برابر با شرکت‌های آمریکایی، نگرانی در مورد ویزا و حقوق مالکیت معنوی تحت فشار قرار داده و امیدوارند که دو اقتصاد بزرگ جهان بدون تأخیر پس از روی کار آمدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، مذاکرات مربوط به توافق مرحله ۲ را آغاز کنند.

مدیران ایالات متحده بیش از یک ساعت از طریق کنفرانس ویدیویی با وانگ و دیگر مقامات چینی گفتگو کردند.

او گفت: چنین جلساتی معمولاً هر ساله برگزار می‌شود و به طور معمول حضوری است.

آلن گفت وانگ درباره مذاکرات فاز ۲ که به رهبری معاون نخست وزیر انجام می‌شود، جزئیاتی ارائه نداد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.