سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی بهزیستی:

۱۵۸ کودک کار در ایلام ساماندهی شدند

کارزانی گفت: ۱۵۷ کودک کار تاکنون در ایلام شناسایی و ساماندهی شده و از خدمات این سازمان برخوردار شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالصباح کارزانی معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام از شناسایی و ساماندهی ۱۵۷ کودک کار تاکنون خبر داد و گفت: این کودکان از طریق مرکز حمایتی ، آموزشی کودک و خانواده شهر ایلام، کلینیک مددکاری فیاض بخش، ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و یا خود معرف شناسایی شده اند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۱۴۰ کودک پسر و مابقی دختر هستند، افزود: این کودکان با سن بین پنج تا ۱۸ سال به دلایل مختلف بدسرپرستی، بی سرپرستی و فقر مالی اقدام به کار کرده یا به کار واداشته شده اند.

معاون بهزیستی ایلام اظهار کرد: شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده‌های آن‌ها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های مورد تهدید کودکان کار ، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی و ارائه مشاوره‌های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان بوده است.

 کارزانی بیان کرد: این کودکان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت‌های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار گرفته اند.

معاون اجتماعی بهزیستی ایلام با بیان اینکه ایلام کودک خیابانی ندارد، گفت: کودک خیابانی به کودکی گفته می‌شود که به علت نداشتن سرپناه شب را در خیابان سپری کند که در ایلام این کودکان وجود ندارد.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.