سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکلیف کرونا در زمستان به کجا می رسد؟

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: اگر در رعایت دستورالعمل های بهداشتی غفلت کنیم با توجه به وضعیت بسته بودن در و پنجره و کاهش تهویه در زمستان، با یک پیک سنگین کرونا رو‌به‌رو می‌شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بیژن کبودی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه کرمانشاه گفت : برای مهار و کنترل کرونا دو راه‌حل وجود دارد یکی دسترسی به واکسن کرونا است که انتظار نمی‌رود تا پایان سال واکسن به کشور برسد و دیگر همان رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

او نتایج محدودیت‌های اعمال شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت : با اعمال قرنطینه دو هفتگی در کشور و به تبع در استان، کنترل بیماری ویروس به سطح قابل قبولی رسیده است.

او با بیان اینکه نباید گول وضعیت قرمز و نارنجی پاییز کرونایی را بخوریم، افزود: تجربه نشان داده که در دوره‌های قبل با کاهش پیک بیماری و عادی‌نگاری از سوی مردم با افزایش آمار بستری‌ها و مرگ و میر‌های کرونایی مواجه شده‌ایم.

کبودی افزود: اگر این بار در زمستان رعایت نکنیم و غفلتی داشته باشیم با توجه به وضعیت بسته بودن در و پنجره و کاهش تهویه با یک پیک بسیار سنگین رو‌به‌رو می‌شویم.

او ادامه داد: نباید در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دراز مدت احساس خستگی کنیم و نسبت به آن سهل‌انگاری اعمال شود، اگر دستورالعمل ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و حداقل ضروری برقراری ارتباطات رعایت شود با توجه به وضعیتی که الان در کنترل بیماری داریم زمستان آرام‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.