سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمر ویروس کرونا در محیط بسته چقدر است؟

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد گفت: افراد برای در امان ماندن از ویروس کرونا باید حتی در محیط‌های باز و در بسته کم جمعیت نیز ماسک بزنند.

عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برای بقای ویروس در هوای اتاق یا فضای بسته یا جایی که نور خورشید وجود دارد، عوامل متعددی، چون میزان تابش اشعه خورشید، رطوبت و دمای هوا تاثیرگذارند و افراد برای در امان ماندن از ویروس کرونا در محیط بسته حتما از ماسک استفاده کنند.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل شیوع بالای بیماری، جدی نگرفتن مسائل بهداشتی توسط مردم است.


بیشتر بخوانید


عبدالله نژاد اضافه کرد: این ویروس برد محدودی به اندازه یک تا یک و نیم متر را داشته و در نتیجه در هوا معلق نمی‌ماند؛ مگر اینکه لوله گذاری یا ساکشن ترشحات برای بیماران تنفسی انجام شود و آن زمان تبدیل به ذرات ریز شده و حتی تا هشت ساعت در هوا معلق می‌ماند، می‌تواند مسافتی را طی کند و باعث آلودگی شود.

او اذعان داشت: این روز‌ها برای جلوگیری از هدر رفتن گرمای منزل، هر دو ساعت به مدت ده تا پانزده دقیقه پنجره محیط کار یا منزل را به طور کامل باز کنید تا با جریان هوای تازه، هوای کهنه یا همان آلودگی‌های اصلی از محیط خارج شود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.