سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا افراد بهبود یافته از کرونا به واکسن نیاز دارند؟

دانشمندان درخصوص نیاز به تزریق واکسن برای افراد بهبود یافته از کرونا توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "الکتائب"، از زمان انتشار خبر تولید واکسن کرونا، بخصوص پس از تصمیم دولت انگلیس مبنی بر صدور مجوز برای واکسن شرکت "Pfizer" و "Biontech" و پخش آن برای واکسینه کردن مردم سوالات زیادی مطرح شده است.

از جمله مهمترین سوالاتی که مطرح شده این است که آیا افرادی که از ویروس کرونا بهبود می‌یابند، نیاز به دریافت واکسن دارند یا خیر؟ یا اینکه آیا آن‌ها پس از ساخت آنتی بادی در سیستم ایمنی بدن، در برابر این بیماری ایمن خواهند بود؟

در مورد واکسن "Pfizer" و Biontech "، دانشمندان مشخص نکرده‌اند که آیا کسانی که از این ویروس بهبود می‌یابند باید واکسن را دریافت کنند یا نیازی نیست. منطق می‌گوید که سیستم ایمنی بدن آن‌ها با ویروس مبارزه کرده و این به معنی آن است که نیازی به واکسیناسیون ندارند.

این عقیده با مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه آمریکایی "راکفلر" انجام شد، مورد تایید قرار گرفت؛ براساس نتایج این مطالعه کسانی که از کرونا بهبود می‌یابند، در صورت مواجهه مجدد با این بیماری، دفاع سریع و مؤثری دارند.

با این حال، سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس به وب سایت "هافینگتن پست" گفته است که این وزارتخانه افرادی که از کرونا بهبود یافته اند را نیز به دریافت واکسن تشویق می‌کند.

آزمایشات واکسن کرونا بر روی افرادی که قبلاً در معرض ویروس قرار نگرفته اند تمرکز دارد، بنابراین هنوز مشخص نیست فردی که از بیماری بهبود می‌یابد در مقابل واکسن چه واکنشی دارد.

به نظر نمی‌رسد کارشناسان نگران این موضوع باشند؛ به گونه‌ای که سارا فورچون، رئیس بخش ایمنی شناسی و بیماری‌های عفونی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می‌گوید: هیچ شواهدی وجود ندارد که این واکسن برای افرادی که از کرونا بهبود می‌یابند ایمن نیست.

با این حال، این کارشناس آکادمیک تأکید می‌کند که تحقیقات بیشتری لازم است.

النور رایلی استاد ایمونولوژی و بیماری‌های عفونی در دانشگاه ادنبرگ اسکاتلند گفت: کسانی که از کرونا بهبود می‌یابند دارای سطح متفاوتی از آنتی بادی و فعالیت خنثی سازی (از بین بردن آثار عفونت از سلول ها) هستند.

رایلی افزود: نتیجه می‌گیریم ایمنی که این افراد از آن برخوردار هستند از نظر طول مدت در آینده متفاوت است و برخی از ممکن است نسبت به دیگران ایمنی قوی تری داشته باشند.

او معتقد است که احتمال وجود دارد گروهی از افراد بهبودیافته مجدداً در معرض خطر ابتلا به این بیماری همه گیر قرار داشته باشند و این مسئله ایجاب می‌کند تا برای آن‌ها نیز ایمنی ایجاد شود.

رایلی گفت: واکسن‌ها باعث تحریک پادتن‌ها در سطح بالایی از بدن می‌شوند که به آن‌ها کمک می‌کند تا برای مدت طولانی تری از آن ایمنی داشته باشند.

قرار است انگلیس از روز سه شنبه آتی، روند واکسیناسیون گروهی از مردم را با واکسن "Pfizer" و "Biontech" آغاز کند. با این حال، اکثر افراد سالم تا سال آینده واکسن دریافت نمی‌کنند؛ زیرا کادر پزشکی، افراد مسن و افرادی که بیماری‌های مزمن دارند در اولویت هستند.

هفته گذشته دولت انگلیس موافقت کرد که این واکسن به افراد بالای ۱۶ سال تزریق شده و به طور موقت از واکسینه کردن کودکان و زنان باردار جلوگیری شود. این واکسن در دو دوز به فاصله ۲۱ روز تزریق خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
این ویروس رو برای این به وجود آوردن که ما واکسنشو بزنیم و بعد حدود یک سال دیگه یک ویروس دیگه رو در جهان پخش میکنند به اسم "ویروس قطب جنوبی" که دلیل این ویروس روهم آب شدن یخ های قطب جنوبی اعلام میکنند. ویروس قطب جنوبی با این واکسنی که میخواهند به ما بزنند مثل قفل و کلید عمل میکنه و کسایی که این واکسن رو میزنن با اون ویروس صد در صد کشته میشن. اما کسانی که این واکسن رو نمیزنند ویروس دوم روشون هیچ تاثیری نخواهد گذاشت.
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
لطفا فاز منفی ممنوع چرا اینقدر بدبین هستید با این طرز فکراتون هنوز کرونا در کشورمون مهار نشده
محمد
۱۸:۳۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
آثارش مثل خشکی دهان سرگیجه حساسیت به نور مستقیم گز گز و گرفتگی گوش تیر کشیدن سر از دست رفتن حس بویایی افسردگی ضعف

اینارو باید چیکار کرد؟؟؟؟؟؟
غفار
۱۴:۵۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
واکسن خیلی مهمه
بازیا ر
۱۴:۳۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
ویروس کرونا وانفولانز وابولا واکسنن ندارد چون روزانه دو تا چهار میلیارد مولد ویروس در جهان تولید می شود واین مولد اتمی است بعد از ده ماه تحقیق وتائید علمی واجبات می توانم بکنم ۰
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
پشت این حرفها شرکت های دارو سازی قرار دارند ، و با سرمایه آنها این واکسن ها تولید میشود ، تاریخ پر است از این حرفهای به اصطلاح علمی ، که بعداً رد می‌شوند ، اگر کشوری به واکسن نیاز دارد باید به هر قیمتی شده خودش آن را تولید کند ، و تحقیقات هم با بودجه عمومی صورت گیرد ، که ذینفعی پشت آن نباشد ، این تحقیقات تا حدودی قابل اعتماد است ، خرید واکسن از انگلیس یا هند اشتباه است ، اولی نماینده اسراییل است ، دومی برای مردم خود ارزش قائل‌ نیست ، و اسراییل در آن جا نفوذ دارد این نفوذ توسط انگلیس اعمال میشود، هند یها همانها هستند که برنج سمی به ایران دادند ، البته تجار سود جو ایرانی تن به این کار دادند ، پول ایران را بلوکه کردند، و از ما نفت نمی‌خورند یا کم میخرند ،