سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«متولد مارس»، اولین کتاب خاطرات دوستان و هم رزمان حاج قاسم سلیمانی

علی اکبری مزد آبادی، نویسنده کتاب «متولد مارس» از آخرین کتابش درباره حاج قاسم سلیمانی می‌گوید.

علی اکبری مزد آبادی، نویسنده کتاب «متولد مارس» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از دلیل نوشتن این کتاب گفت و اظهار کرد: نوشتن کتابی درباره حاج قاسم دلیل نمی‌خواهد؛ زمینه فعالیت ما حوزه شهدا و جنگ است و اگر درباره حاج قاسم ننویسیم درباره چه بنویسیم. پیش از این کتاب‌های «حاج قاسم»، «ذوالفقار» و را نوشته بودم که البته این کتاب‌ها خاطراتی از زبان خود حاج قاسم در زمان حیاتشان بود.

وی درباره موضوع کتاب «متولد مارس»، گفت: «متولد مارس»، خاطرات دوستان، هم رزمان و نزدیکانِ حاج قاسم سلیمانی است. این خاطرات از تحولات سوریه، عراق تا شهادت و همچنین درباره خلق و خوی این شهید بزرگوار است که به صورت مصاحبه جمع آوری کرده ایم. روایت آن نیز به صورت خطی نیست. 

اکبری درباره تفاوت کتاب «متولد مارس» با سایر کتاب‌هایی که درباره حاج قاسم نوشته شده بیان کرد: نکته اول این است که مطالب این کتاب جدید و معاصر در چند سال اخیر است. نکته دوم چیدمان تصاویر است که به صورت متنوع بوده و عکس‌ها در چهار رنگ در کادر چیده و طراحی شده است.

وی درباره جذابیت این کتاب اظهار کرد: جذابیت بصری کتاب «متولد مارس»، اگر از کتاب «ذوالفقار» بالاتر نباشد، پایین‌تر نیست. ظاهرا اثر هم بسیار جذاب است.

علی اکبری مزد آبادی، پیشتر نیز کتاب‌های «حاج قاسم»، «ذوالفقار» و «روزی روزگاری» را درباره حاج قاسم سلیمانی، نوشته است.

«متولد مارس»، در دویست صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان به دست انتشارات یازهرا چاپ و عرضه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.