سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه برتر گیلان در تولید و پرورش بوقلمون

استان گیلان جزء رتبه‌های برتر تولید و پرورش بوقلمون در کشور است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میرحجت علی اکبرنژاد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان از رتبه‌های برتر تولید و پرورش بوقلمون در کشور است، گفت: یک هزار و ۵۰ تن گوشت بوقلمون از ابتدای امسال تاکنون در گیلان تولید شده است.

او از جوجه ریزی ۳ واحد تولیدی با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار قطعه بوقلمون در گیلان خبر داد و افزود: ۷ واحد بوقلمون مادر با ظرفیت بیش از ۴۰ هزار قطعه در این استان فعال هستند.

معاون جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان رتبه نخست تولید بوقلمون مادر در کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: گیلان در تولید بوقلمون نیمچه گوشتی رتبه ۵ کشوری، مادر گوشتی رتبه ۲ کشوری و تولید بوقلمون گوشتی رتبه ۴ را دارد.

علی اکبرنژاد همچنین با اشاره به اینکه گیلان دارای ۱۵ واحد فعال تولید بوقلمون گوشتی صنعتی با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه است، ادامه داد: این محصول در بخش خانگی و سنتی نیز بالغ بر یک میلیون قطعه به صورت بومی در استان تولید می‌شود.

او تشکیل زنجیره‌های تولید بوقلمون را موجب افزایش ارزش افزوده درآمد پرورش‌دهندگان دانست و تصریح کرد: این زنجیره در گیلان در حال شکل‌گیری است و تشکیل آن منافع خوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.