سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتکار ۲۱ انبار کالا به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در کرمانشاه

در سال جاری ۲۱ انبار احتکار کالا به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در کرمانشاه شناسایی و پرونده تخلف آن‌ها به تعزیرات ارجاع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رسولی رئیس اداره بازرسی سازمان صمت استان گفت : در بازرسی‌های امسال یک پارکینگ احتکار خودرو، پنج انبار احتکار برنج، دو انبار لوازم یدکی، دو انبار لوازم خانگی، یک انبار مواد غذایی، یک انبار نهاده‌های دامی، یک انبار خوار و بار، چهار انبار روغن خوراکی، یک انبار کولر، یک انبار آرد و دو انبار جو و حبوبات شناسایی شده است.

او با بیان اینکه در استان کرمانشاه حدود ۱۲ هزار انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده است، گفت : در این سامانه کالا از انبار مرکزی تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد، رصد خواهد و ارگان‌های صنعت و معدن، گمرک و نیروی انتظامی در کنترل کالا‌های ورودی و خروجی نقش نظارتی دارند.

او افزود: انبار و نوع کالا با مشخصاتی همچون کد ملی مالک و کدپستی و نشانی انبار در این سامانه ثبت می‌شود.

رئیس بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: در صورتیکه محل دقیق انبار در سامانه جامع انبار‌ها تعریف نشده باشد، کالای موجود در انبار طبق قانون احتکار محسوب شده، کالا‌ها به نرخ مصوب در بازار توزیع می‌شود و فرد متخلف برابر با ۷۰ درصد ارزش کالا‌ها جریمه می‌شود.

رسولی افزود: اگر محل انبار در سامانه تعریف شده باشد، اما ورود و خروج کالا اعلام نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود و طبق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.