سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح هادی باهدف توسعه و توجه به اقتصاد و معیشت روستاییان در گیلان

طرح هادی باهدف توسعه روستا‌ها و توجه به اقتصاد و معیشت روستاییان در ۹۰۰ روستای گیلان عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،محمد اکبرزاده، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: از دهه ۷۰ اجرای طرح هادی به حساب ۱۰۰ حضرت امام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار و تاکنون طرح مطالعاتی هادی برای همه ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه شده است.

 او با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۵۰ درصد است، افزود: این شاخص در استان ۴۷ درصد است و گیلان ۳ درصد از میانگین شاخص ملی عقب‌تر است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح هادی باهدف توسعه روستا‌ها و توجه به اقتصاد و معیشت روستاییان در ۹۰۰ روستای گیلان اجرایی و عملیاتی شده است، است، گفت: در تلاشیم تا با تامین اعتبارات ملی و استانی بتوانیم اجرای طرح را تسریع و به شاخص کشوری دست یابیم.

اکبرزاده،  به واگذاری سند مالکیت روستایی هم اشاره کرد و افزود:شاخص ملی واگذاری سند مالکیت روستایی در کشور ۴۰ درصد و این شاخص در استان ۳۷ درصد، یعنی ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

او  با بیان اینکه در تلاشیم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم و با همکاری با اداره ثبت اسناد و املاک استان، به شاخص ملی درست یابیم و طرح هادی را که یکی از عالی‌ترین طرح‌ها برای توسعه و عمران روستایی اجرا کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان تصریح کرد: در طرح هادی علاوه بر زیر ساخت‌ها، آسفالت، جوی و جدول، همچنین به میراث فرهنگی، گردشگری، اقتصاد خانگی، آموزشی، بهداشتی، ورزشی، معیشتی روستاو روستائیان توجه می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح هادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.