سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح راهبرد‌های ۷ گانه طرح شهید سلیمانی

فرماندار شهرستان هرسین ضمن تقدیر از ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که در راستای اجرای این طرح فعالیت دارند به تشریح راهبرد‌های ۷ گانه طرح شهید سلیمانی و اقدامات انجام شده با توجه به اهداف راهبرد‌ها پرداخت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین ضمن تقدیر از ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که در راستای اجرای این طرح فعالیت دارند به تشریح راهبرد‌های ۷ گانه طرح شهید سلیمانی و اقدامات انجام شده با توجه به اهداف راهبرد‌ها پرداخت و گفت : "راهبرد نظارت و پایش" با هدف تشدید نظارت بر چگونگی اجرای دستورالعمل های بهداشتی در واحد‌های صنفی مختلف و اعمال قانون در این واحد‌ها توسط تیم‌های مربوطه محقق می شود و در این راستا حدود ۵۰۰ مورد بازدید صورت گرفته است و اصناف نیز توسط کارشناسان شبکه بهداشت چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی شخصی و عمومی در محل فعالیت خود را فرا میگیرند.

او گفت: جلسات برون بخشی و درون بخشی متعددی جهت اجرای راهبرد‌های ۷ گانه در شهرستان هرسین برگزار شده است.

رئیس قرارگاه شهید سلیمانی شهرستان هرسین افزود: " تست گسترده، هدفمند و هوشمند " با هدف شناسایی بیماران کرونایی بصورت رایگان و با مراجعه به درب منازل مردم توسط تیم آموزش دیده انجام میشود و در این راستا و تا روز سه شنبه یازدهم آذرماه حدود ۱۴۲ مورد تست pcr در شهرستان هرسین انجام گرفته است.

کنجوریان افزود: " بیماریابی فعال، قرنطینه سازی و رهگیری هوشمند " راهبرد شماره ۳ طرح شهید سلیمانی است و بر همین اساس و با ارائه آموزش‌های لازم اعضای خانواده بیمار با چگونگی انجام قرنطینه خانگی و اجرای دستورالعمل ها برای محافظت از خود در برابر بیماری بصورت علمی آشنا می شوند و تا زمان بهبودی بیمار تیم مربوطه پیگیر وضعیت بیمار و خانواده او قرار میگیرد.

 فرماندار هرسین گفت: "آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی" رکن چهارم طرح شهید سلیمانی است و بر همین اساس آموزش‌های لازم از طریق فضای مجازی و رسانه‌ای، توزیع تراکت، نصب بیلبورد، بنر و ظرفیت‌های دیگر به مردم و خانواده‌های درگیر کرونا اطلاع رسانی می‌شوند.

"حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر" رکن و راهبرد پنجم طرح مقدس شهید سلیمانی است و کنجوریان در توضیح این راهبرد چنین ادامه داد: بر اساس این راهبرد، تیم اجرا کننده با ارائه بسته‌های معیشتی و بهداشتی از خانواده‌هایی که بیمار کرونایی یا زمینه‌ای دارند حمایت می‌کند و به همین منظور و با محوریت سپاه ۷۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در سطح شهرستان در حال توزیع است.

او ادامه داد: پیگیری وضعیت افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان pcr مثبت توسط تیم پیگیری کننده راهبرد پنجم انجام میشود.

کنجوریان گفت: تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها، تقویت فرایند درمان سرپابی و کاهش حداکثری موارد بستری، تجویز دارو‌های درمان سرپایی مطابق پروتکل‌های کشوری جهت بیماران pcr مثبت و ct مثبت راهبرد‌های شماره ۶ و ۷ طرح شهید قاسم سلیمانی می‌باشد.

رئیس طرح شهید قاسم سلیمانی شهرستان هرسین از تجهیز نقاهتگاه بیماران کرونایی با ظرفیت ۳۰ تخت در این شهرستان خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده ظرفیت بستری در این نقاهتگاه افزایش می‌یابد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.