معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توزیع روزانه ۴۰۰ عدد داروی «رمدسیویر» در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت : در حال حاضر کمبودی در زمینه این دارو نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : داروی رمدسیویر دارویی ضد ویروسی است که طبق دستورالعمل‌های پزشکی برای بیماران بستری تجویز می‌شود و استفاده آن برای بیماران سرپایی ممنوع است.

او با بیان اینکه در تمام بیمارستان‌هایی که بیمار کرونایی دارند داروی رمدسیویر توزیع می‌شود، گفت : در ابان ماه با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا روزانه به ۶۰۰ عدد داروی رمدسیویر نیاز بود، اما با اجرای محدودیت‌ها از تعداد بستری‌ها کاسته شده و این میزان به روزانه ۲۵۰ عدد رمدسیویر رسیده است.

 محمدی افزود: در حال حاضر برای یک هفته داروی رمدسیویر در استان ذخیره داریم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه گر این دارو را برای بیماران بستری تحت پوشش دارند، افزود: قیمت هر عدد رمدسیویر ۷۰۰ هزار تومان است که ۹۰ درصد آن را بیمه و ۱۰ درصد ان را بیمار پرداخت می‌کند.

 محمدی به تزریق ۳۳ هزار دُز واکسن انفلوانزا در استان اشاره کرد و ادامه داد: این واکسن به صورت رایگان در اختیار کادر بیمارستانی، مادران باردار و افراد دارای بیمار زمینه‌ای قرار گرفته است.

او گفت: در هفته آینده نیز ۲هزار و ۴۰۰ عدد واکسن انفلوانزا برای کودکان زیر ۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای با قیمت هر عدد ۱۲۰ هزار تومان در سطح استان توزیع خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.