سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سمنان خبر داد؛

تمدید فرصت ثبت نام تسهیلات ویژه کرونا

آشناگر گفت: به منظور بهره مندی بیشتر متقاضیان از تسهیلات ویژه کرونا مقرر شد فرصت استفاده از ان با هماهنگی‌های ملی تمدید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری این استان گفت: حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در استان سمنان به واسطه شیوع بیماری کرونا و تشدید محدودیت ها، از اولویت‌های اصلی در استان سمنان است.

او با بیان اینکه تا کنون ۸۳ درصد از تسهیلات مصوب استان سمنان در زمینه‌ی اشتغال زایی روستایی و عشایری پرداخت شده است افزود: حفظ اشتغال موجود و تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رسیدن به سقف تعهدات در زمینه اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته آشناگر در حال حاضر بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ پرونده تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ ۲۸‌میلیارد تومان در بانک‌ها در حال بررسی است که با پرداخت این مبلغ و اجرایی شدن طرح ها، زمینه اشتغال ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دیگر در استان فرآهم می‌شود.

استاندار سمنان بازگشت بالغ بر ۳ هزار نیروی اشتغال به چرخه تولید در واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان را نشان از رونق تولید و حرکت به سمت جهش تولید علی رغم شیوع ویروس کرونا دانست.

آشناگر با تاکید بر اینکه روند نهایی سازی اقدامات و راه اندازی و ثبت شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان امری لازم و مورد انتظار است افزود: باید تلاش کنیم تا با نهایی سازی و وارد شدن این شرکت به بازار بورس، مردم استان که دارای سهام عدالت بوده و روش سهامداری غیرمستقیم را انتخاب نمودند، هرچه زودتر از سود و منفعت این سهام برخوردار شوند.

شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در حاشیه این نشست در خصوص مصوبات جلسه گفت: به منظور بهره مندی بیشتر متقاضیان از تسهیلات ویژه کرونا مقرر شد فرصت استفاده از ان با هماهنگی‌های ملی تمدید شود.

او همچنین از جذب سرمایه گذاری خارجی به ارزش ارزی ۲ میلیارد دلار در سالجاری در استان خبر داد و افزود: تا کنون ۲۴ نشس با هدف جذب سرمایه گذاران داخلی نیز برگزار شده است.

شریفی نژاد پیگیری و بررسی اخرین وضعیت طرح توسعه روستا‌های استان را از دیگر مباحث این کارگروه برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح تا کنون ۶۵ درصد در استان سمنان با پیشرفت همراه بوده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.