سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۴.۳ خانوار‌های شهری و روستایی کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه مجموع معادل خانوار‌های شهری و روستایی که از نعمت گاز برخوردار هستند را ۹۴.۳ درصد اعلام کرد و گفت : ۶ درصد خانوار‌های شهری و روستایی استان فاقد گاز هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیروس شهبازی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : شرکت گاز در ۱۳۷۲ به منظور تامین و توزیع گاز و سوخت طبیعی و پاک در بخش‌های مختلف واحد‌های صنعتی، تجاری مسکونی تشکیل شد.

او به وجود ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۴۰ روستا در استان اشاره کرد و گفت : ۲۹ شهر از این تعداد دارای گاز هستند، یعنی ۹۹ درصد از خانوار‌های جمعیت شهری گازدار هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: پیمانکار در شهر‌های ریجاب، نوسود و ازگله که فاقدگاز هستند مشغول به فعالیت است، البته گازرسانی به شهر سومار هم به دلیل جمعیت کم آن فعلا از نظر فنی و اقتصادی توجیه ندارد.

او ادامه داد: از ۲ هزار و ۵۴۰ روستای دارای سکنه در استان یک‌هزار و ۵۴۱ روستا معادل ۷۷ درصد خانوار‌های روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند که تا پایان دولت به ۹۴ درصد خواهد رسید.

او سرانه هزینه برای اجرای گازرسانی به هر خانوار را در کشور ۱۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این سرانه به خاطر شرایط توپوگرافی استان در مرکز استان معادل ۱۵ میلیون تومان و در شهرستان‌های مرزی گا‌ها به ۲۰ میلیون تومان می‌رسد.

او مجموع معادل خانوار‌های شهری و روستایی که از نعمت گاز برخوردار هستند را ۹۴.۳ درصد اعلام کرد و افزود: ۶ درصد خانوار‌های شهری و روستایی استان فاقد گاز هستند.

شهبازی به وجود ۶۰۶ هزار مشترک گازدار در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان از مشترکان بخش صنعتی، تجاری و خانگی طلب داریم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.