سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودباری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازگشایی تمامی مسیرهای مسدود شده به علت بارش برف

یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: تمامی مسیرهای مسدود شده به علت بارش برف، هم اکنون باز هستند.

محمد رودباری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم اکنون مسیر بندر بوشهر به گناوه به دلیل آبگرفتگی مسدود شده است، گفت: تمامی راه‌های اصلی، فرعی شریانی و راه‌های روستایی کشور با کمک نیروهای راهداری بازگشایی و تنها دو مسیر به علت بارش برف و کولاک مسدود شده است.

رودباری اظهار کرد: حدود ۱۵ تا ۱۶ استان کشور هم اکنون درگیر بارش برف و کولاک و ۸ استان دیگر هم درگیر بارش باران هستند و امشب هم از شدت میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: حدود ۲۵۰ مورد راه روستایی در یکی دو روز گذشته مسدود بودند که با کمک نیروهای راهداری به صورت کامل بازگشایی شدند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در برخی از مسیرها و استان‌ها مانند کردستان حدود ۸۰ سانتی متر برف و کولاک داشتیم که باعث مسدود شدن بسیاری از مسیرهای روستایی شده بود که با عملیات نیروهای راهداری این مسیر را بازگشایی کردیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: در مجموع حدود ۱۴۰۰ نیروی راهدار در  یکی دو روز گذشته در حال فعالیت هستند و بیشترین راه روستایی مربوط به استان کردستان است و حدود ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در حال بازگشایی راه‌های روستایی هستند.

رودباری توضیح داد: متاسفانه در چند روز گذشته علاوه بر بارش برف و کولاک و مسدود شدن راه‌ها بسیاری از رانندگان به دلیل عدم توجه به مسائل ایمنی وارد مناطق برفگیر کولاک شدند که این اقدامات باعث تصادف و مسدود شدن چند ساعته مسیر شد.

او ادامه داد: ۱۵ استان در چند روز گذشته درگیر بارش برف و ۵ استان هم درگیر بارش باران بودند که در حال حاضر با همکاری نیروهای راهداری به صورت کامل بازگشایی شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه چندی پیش در محور تبریز به زنجان یک راننده کامیون متاسفانه با لاستیک‌های صاف و بدون زنجیر چرخ وارد محورهای کولاک و یخبندان شده بود و همین اقدام موجب مسدود شدن راه‌ها و ترافیک سنگین شد، گفت: به تمامی رانندگان توصیه می‌شود پیش از ورود به این مناطق حتما با تمامی تجهیزات از جمله زنجیر چرخ و لاستیک‌های سالم وارد این مناطق شوند.

او بیان کرد: هم اکنون تمامی راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های راهداری به سیستم‌‌های GPS مجهز شده‌اند و از طرف دیگر سازمان راهداری برای آغاز طرح‌های زمستانی از ۲۰ آذر آماده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: رانندگان حتما پیش از ورود به جاده‌ها از سامانه ۱۴۱ استفاده کنند و با مرکز مدیریت راه‌های کشور حتما ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.