سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت قرارگاه جهادی سلامت سردار شهید سلیمانی شهر حمیدیا

شهردار حمیدیا گفت: همزمان با هفته بسیج، قرارگاه جهادی سلامت و محله محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر حمیدیا فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امیرشاکری شهردار حمیدیا در نشست ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت بسیج مساجد شهر حمیدیا، گفت: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا کشور مبنی بر تشکیل ستاد‌های محله‌ای در محلات شهرها، شهرداری حمیدیا نیز اقدام به تشکیل ستاد‌های مبارزه با کرونا محلات کرده است.

او افزود: قرارگاه جهاد سلامت و محله محور سردار شهید سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ به شیوه «محله و خانواده محور» با استفاده از ظرفیت «برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت» فعالیت خود را آغاز کرده است.

شاکری ادامه داد: اهداف کلی اجرای این طرح بزرگ و ملی، مدیریت و کنترل گسترش ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس، افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر است.

شهردار حمیدیا با بیان اینکه متولی اجرای این طرح وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است، تصریح کرد: ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به‌صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب، توسعه درمان سرپایی و همچنین ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری از جمله محور‌های اصلی اجرای طرح ملی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

از نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا، همکاری‌های بسیار خوبی در زمینه مقابله با کرونا بین پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های مساجد و تشکل‌های مردمی با شهرداری حمیدیا برای مبارزه با این بیماری شکل گرفت و در این مدت اقدامات بسیارخوبی در بحث‌های پیشگیری و مقابله با کرونا صورت گرفته است که از جمله این اقدامات می‌توان به توزیع مواد ضدعفونی کننده، نصب بنر‌های هشدار دهنده و آموزشی مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر، ضدعفونی معابر و محل‌های پرتردد و ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به شهروندان، اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.