سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سوزی انباری در روستای نجف آباد بیجار مهار شد

رییس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار از مهار آتش سوزی یک انبار لوازم کشاورزی و باغداری در روستای نجف آباد با تلاش چند ساعته آتش‌نشانان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رسول حیدریرییس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار اظهار داشت: شب گذشته طی تماس ساکنین روستای نجف آباد و اعلام حریق، یک اکیپ مجهز این واحد به محل اعزام شد.

او افزود: با توجه به اینکه انبار مذکور با شدت و حرارت بسیار زیادی در حال سوختن بود، آتش‌نشانان با حضور به موقع و استفاده از اقدامات ایمنی از وسعت آتش و احتمال سرایت به منازل مسکونی همجوار پیشگیری کردند.

رییس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار با اشاره به اینکه حجم آتش به علت موجود لوازم و ابزار آلات باغداری و پلی اتیل زیاد بود گفت: وجود لوله‌های آبیاری، ادوات کشاورزی، موتور‌های برق و آب، تانکر‌های ذخیره نفت و گازوییل در محل، کار اطفای حریق توسط آتش‌نشانان را سخت کرده بود.

او اضافه کرد: احتمال انفجار تانکر سوخت گازوییل در محل زنگ خطری به شمار می‌رفت، چون سوخت در اثر گرما و محفظه کوچک، به سرعت قابل انفجار و تخلیه انرژی است اماذبا هوشیاری و اقدام به موقع، آتش نشانان از یک حادثه بزرگتر با ابعاد بیشتر خسارت جلوگیری کردند.

حیدری با بیان اینکه این انبار در ابعاد ۲۰۰ در ۱۵۰ متر احداث و مواد آتش زای بسیاری در آن نگهداری می‌شد، افزود: با حضور اکیپ هلال اهمر مستقر در روستا و تلاش ۲ ساعته آتش‌نشانان، این عملیات نفس گیر با کمترین خسارت ممکن به پایان رسید.

او با اعلام اینکه در بررسی اولیه علت آتش سوزی ایراد فنی بخاری نفتی انبار و اتصال سیم‌های برق بود، تاکید کرد: اعلام نظر نهایی در خصوص علت اصلی حادثه و برآورد میزان خسارت مالی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

انتهای پیام/ز

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.