سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراهی همیاران سلامت با مدافعان سلامت

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان، از همراهی همیاران سلامت با مدافعان سلامت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام حمید مقامی گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس، بیمارستان‌ها و کادر درمان بی وقفه برای مقابله با این بیماری و ارائه خدمت به بیماران ایثارگرانه فعالیت می‌کنند، در این میان یکی از الزامات بیمارستان‌ها برای تسریع بهبود بیماران بستری، ارایه خدمات مراقبتی، حمایتی و عاطفی در کنار خدمات درمانی تخصصی است؛ وظایفی که در شرایط عادی از سوی همراهان بیمار ایفا شده و در روز‌های کرونایی نبود آن کاملا محسوس است.

او افزود: در این خصوص نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری بسیج جامعه پزشکی و موسسه فرهنگی تبلیغی نصیر، عزم یک کار جهادی در بخش‌های کووید بیمارستان‌های شیراز را آغاز کرده و طی فراخوانی با عنوان «همیاران سلامت» از مردم برای انجام خدمات جهادی برای بیماران کرونایی دعوت کرد که با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

مقامی ادامه داد: با مدد الهی فعالیت جهادی این طرح از دوم آذرماه در بیمارستان نمازی با آموزش «همیاران سلامت» آغاز و استقبال مسوولان بیمارستان و کادر درمان این بیمارستان را به همراه داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به ممنوعیت حضور همراهان بیمار در بخش‌های کرونایی، گفت: این همراهی و حمایت خالصانه از سوی نیرو‌های مردمی داوطلب و جهادگر، در قالب طرح همیاران سلامت در برخی از بیمارستان‌های شیراز ارائه می‌شود.

حجت الاسلام مقامی افزود: شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و نیاز بالای بیمارستان‌ها و کادر درمان به کمک‌های جهادی و داوطالبانه، طرح همیار سلامت ضمن اخذ مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت و تحت نظارت بیمارستان با هدف کمک رسانی به جامعه پزشکی و پرستاری، کمک در ایجاد روحیه مثبت و حمایت عاطفی بیماران بستری و یاری رسانی در امور شخصی، حمایتی و مراقبتی بیمار آغاز به کار کرد.

مقامی بیان کرد: امیدواریم با همکاری جدی‌تر مردم استان فارس در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همراهی آن‌ها در اعمال محدودیت‌های سراسری مصوب و همچنین نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های متولی استان، در اجرای هرچه مطلوب‌تر دستورالعمل‌ها، شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در استان فارس باشیم.

او با تاکید به اینکه داوطلبان طی جلسه آموزشی نسبت به ماهیت کار و نوع فعالیت و همچنین نحوه حفاظت فردی توجیه می‌شوند، گفت: داوطلبان طرح همیاران سلامت نیاز به تخصص خاصی ندارند، چراکه همان کاری را انجام خواهند داد که یک همراه برای بیمار انجام می‌دهد.

داوطلبان می‌توانند برای هماهنگی و نام نویسی در این طرح با شماره‌های ۰۹۱۷۹۹۹۹۵۵۸ - ۰۹۱۷۹۱۰۸۲۲۰ واحد جذب و گزینش موسسه نصیر تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.