سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فکری در مورد فحاشی پس از دیدار فولاد - استقلال توضیح داد

سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از بازی با ماشین سازی درباره فحاشی در اهواز توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود فکری سرمربی استقلال پس از پیروزی این تیم مقابل ماشین سازی اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم هنوز هماهنگ نشده گرفتن این ۳ امتیاز مهم بود. با توجه به بازی دفاعی حریف گرفتن ۳ امتیاز سخت بود. در دقایق پایانی نیمه اول خوب کار کردیم.

او افزود: می‌توانستیم با استفاده بهینه از موقعیت‌ها به گل برسیم. فکر می‌کنم در ۲ مورد داور می‌توانست اعلام پنالتی کند. ناظر و داور چهارم هرگز نباید به نیمکت ۲ تیم اجازه دهند تا درگیر شوند. فوتبال یک ورزش جوانمردانه است. اینکه بخواهیم فضا را تحریک کنیم جالب نیست.

فکری ادامه داد: افرادی که به دنبال بازی ناجوانمردانه می‌روند را هرگز نمی‌بخشم. آن‌ها را به خدا واگذار می‌کنم. از کسانی که آن حرف‌ها و الفاظ را در پایان مسابقه با فولاد شنیدند، عذرخواهی می‌کنم.

محمود فکری همچین درباره بازی تیمش برابر ماشین سازی گفت: از تک تک بازیکنانم بابت بازی خوب و سه امتیازی که گرفتند تشکر می‌کنم. به هر حال کسب امتیاز در هفته‌های اول به خاطر عدم هماهنگی بسیار سخت است، اما مهم این است که در بازی‌ها امتیازات را کسب و شرایطمان را در جدول بهتر کنیم.

او ادامه داد: اگر کاشته، پنالتی و گل نزنیم‌ بازی‌ها تکراری می‌شود و بیشتر گل‌ها در دنیا روی ضربات ایستگاهی و کرنر ها است. می‌توانستیم در بازی امروز گل‌های بیشتری بزنیم، اما از فرصت‌ها استفاده نکردیم. در هفته‌های اول نتیجه گرفتن خیلی مهم است و در هفته‌های بعد می‌توان هماهنگ‌تر شد. همین که بچه‌ها تلاش کردند سه امتیاز را کسب کنیم راضی هستم.

فکری درباره حواشی پس از بازی با فولاد گفت: حق هر تیمی است که در فصای جوانمردانه فوتبال بازی کند. من، بازیکنان و کادر فنی ام این حق را داریم در فضای خوب بازی کنیم و فوتبال هم یک ورزش جوانمردانه است. در درجه اول از داور چهارم و ناظر بازی گله دارم که نباید این فرصت را به حریف بدهند که حریف بخواهد از دقیقه یک بازی فحاشی و یا فضا را تحریک کند و اینکه ما تا حرفی بزنیم فیلم تهیه کنند. داور چهارم و ناظر بازی نباید به حریف و ما فرصت دهند، چون باید در فضای سالم بازی کنیم. متاسفانه برخوردی از سوی داور و ناظر بازی ندیدم که نسبت به نیمکت حریف داشته باشد و حتی من هم به آن‌ها اعلام کردم که نیمکت حریف مسموم است. هر تیمی مقابل فولاد می‌خواهد بازی کند، آن ها ابتدا به دنبال این هستند تا بحث روانی حریف را کنترل کنند و این موضوع خیلی بد است. سازمان لیگ و برگزار کننده بازی‌ها نباید این اجازه را به هر تیمی بدهند.

فکری بیان کرد: من نمی‌دانم کار ناپسندی است کسی را تحریک و عصبانی کنم و سپس از او فیلمبرداری و پخش کنم؟ در آن صورت ادعا می‌کنیم مسلمان هستیم. کجای قرآن و دین گفته شما آبروی یک نفر را با پخش فیلم ببرید؟ و بعد بیایند بگویند محمود فکری فحاشی کرده است. همه ایران محمود فکری و نیمکت تیم‌ فولاد را می شناسند. برخی پرونده‌های باز در کمیته انضباطی دارند و دوستانی که در فوتبال محروم شدند و اتفاقاتی که در بازی پارسال پرسپولیس رخ داد و بحث جادوگر به میان آمد. ما به کجا داریم برمی‌گردیم؟ من در مراسم سالگرد پورحیدری به قطعه نام آوران و بهشت زهرا رفتم و وقتی بزرگان را دیدم که زیر خاک خوابیده اند به خود گفتم ما به دنبال چی هستیم؟ می‌خواهیم آبروی محمود فکری را ببرید که چه شود؟ مگر من کم جام دیده ام؟ من مگر کم باختم؟ خدا را شکر نیمکت فولاد انواع برد‌ها را دیده اند.

سرمربی استقلال افزود: یعنی سه امتیاز انقدر مهم هست که برای به دست آوردنش دست به هر کاری بزنیم؟ واقعا این ارزش دارد؟ در این یک هفته من، خانوادم و دوستانم سرشان را بالا نمی‌آورند، چون محمود فکری الفاظی را به کار برده که درست نبوده است. چرا باید فضایی را ایجاد کنیم که آبروی همدیگر را ببریم؟ در فوتبال مگر همه قرآن و دعای کمیل می‌خوانند؟ فقط در فوتبال ایران این موضوعات است. در فوتبال دنیا نیست، من در فضای خودم نباید امنیت داشته باشم و رقیبم دوربین کار بگذارد و از من استراق سمع کند. در منطقه فنی من باید نامحرم باشد. متاسفانه به کجا می‌رویم. افرادی که باعث آبرو ریزی من شدند را نمی‌بخشم و آن‌ها را به خدا واگذار می‌کنم. فضا برای من خوب نبوده و از همه افراد عذر می‌خواهم، البته نه از کسانی که باعث و بانی این اتفاق بودند. ان شاالله دنبال این نباشیم که آبروی همدیگر را ببریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.