سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شیراز:

موسسه سرم سازی رازی از نقاط قوت فارس است

امام جمعه شیراز گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز یکی از نقاط قوت فارس است و هر چه که این موسسه را توسعه دهیم به همان نسبت جایگاه استان فارس رشد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف الله دژکام در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز، گفت: مطمئن هستم ظرفیت‌های شیراز، از توانمندی‌های سایر مراکز سرم سازی بیشتر است و توانایی کار در سطح عالی کشور وجود دارد.

او با بیان اینکه بنا به گفته سازمان بهداشت جهانی موسسه رازی، تنها مرکز تولید بعضی واکسن‌ها در خاورمیانه است، افزود: با توجه به سوابق دانشگاه‌ها و مراکز موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که به حمدالله خودش را خوب نشان داده است، باید یک نگاه ویژه به این موسسه بشود.

آیت الله دژکام با بیان اینکه اگر به قدمت و توانمندی حال این موسسه اکتفاء کنیم دیگر رقبا به زودی از ما پیشی می‌گیرند، افزود: باید با همت عالی این مجموعه را حفظ کنیم و برای توسعه و موفقیت بیش از پیش آن نیز حمایت‌های موثر درون و برون سازمانی انسجام یابد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نگهداری و استفاده از حیوانات خانگی برای تحقیقات، واکسن و سرم سازی نیز اشاره کرد و گفت: ما انسان‌ها از این جانوران بهره می‌بریم و حق هم به خودمان می‌دهیم در این حد که برای درمان‌ها استفاده کنیم، اما رفتار ما با این حیوانات باید به گونه‌ای باشد که غیر انسانی نشود.

موسسه رازی شیراز صادر کننده واکسن طیور

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز گفت: موسسه رازی شیراز با توجه به داشتن مجوز GMP در امر واکسن سازی می‌تواند واکسن‌های کشته ویروسی طیور را به خارج از کشور صادر کند.

علی شیرازی نژاد گفت: این موسسه به عنوان یکی از مدرن‌ترین و به روز‌ترین مراکز تولید واکسن در حوزه دامپزشکی است به طوری که با توان علمی بالا توانسته است اقدامات موثری در استفاده از امکانات و تجهیزات انجام دهد و امروز دو واکسن برای طیور در بیماری آنفلونزا و نیوکاسل صادر می‌کند.

او افزود: موسسه رازی شیراز با داشتن بخش تحقیقات فعال به عنوان پشتیبانی طرح‌های توسعه‌ای و ساخت واکسن علاوه بر به روز کردن فرمولاسیون واکسن و نوآوری در ساخت فرآورده‌های بیولوژیک، باعث افزایش کیفیت و کمیت این گونه واکسن‌ها شده است.

شیرازی‌نژاد گفت: موسسه رازی شیراز اقدام به طراحی و ساخت دو نوع واکسن جدید در حوزه طیور و آبزیان در مقیاس تحقیقاتی و نیمه صنعتی کرده است که در حوزه طیور در حال دریافت پروانه ساخت بوده و در آینده نه چندان دور به سبد تولیدات این مرکز افزوده خواهد شد.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز ادامه داد: با به روز کردن بخش تولید واکسن‌های باکتریایی از نظر ساختمان و تاسیسات، با توان بیشتر و ارائه راه کار‌های مختلف، توانسته ایم به افزایش تولید و همچنین ارتقاء کیفیت واکسن‌های آنتروتوکسمی و آگالاکسی دست یابیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.