سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت اینترنت فضایی با ارسال ۶۰ ماهواره استارلینک به مدار

شرکت اسپیس ایکس موفق شد رکورد بیشترین میزان استفاده از موشک فضایی را ثبت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسپیس ایکس باری دیگر یکی از سفینه‌های خود را به فضا فرستاد تا ماموریت استارلینک را ادامه دهد. هم اکنون این آژانس فضایی پیشرفته و خصوصی ۶۰ ماهواره استارلینک را در مدار زمین داده است. اقدامات اخیر این شرکت خبر خوبی برای اشخاصی است که انتظار دسترسی به اینترنت‌های ماهواره‌ای و پرسرعت را دارند. اسپیس ایکس امروز توانست با پرتاب موفق موشک خود رکوردی دیگر ثبت کند.

همان‌طور که در گذشته اشاره شده، موشک‌های فالکون ۹ قابل استفاده برای چند ماموریت هستند و پس از پرتاب‌ها به زمین باز می‌گردند. این موشک با آخرین پرواز خود توانست برای بار هفتم مورد استفاده قرار گیرد و رکورد قبلی خود را بشکند. به دنبال موفقیت‌های پیاپی شرکت اسپیس ایکس با استفاده از موشک‌های فالکون ۹ انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد و موشک مورد نظر برای دفعات بعدی نیز مورد استفاده اسپیس ایکس قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


جزئیات پرواز اخیر موشک فالکون ۹

بر اساس اطلاعات منتشر شده، آخرین پرواز موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس از ایستگاه پرتاب Cape Canaveral در فلوریدا صورت گرفت. شرکت اسپیس ایکس سعی دارد با استفاده از فناوری جدید خود هزینه‌های ارسال موشک به فضا را کاهش دهد و بتواند از قطعات موجود چندین بار استفاده کند. گفتنی است؛ این پرتاب در مجموع شانزدهمین مرحله از ماموریت‌های کلی استارلینک بود و در مجموع شرکت اسپیس ایکس حدود ۱۰۰۰ ماهواره را تولید کرده است.

بخشی از اهداف ارسال این ماهواره‌ها به فضا برقراری اینترنت پرسرعت است که هم اکنون این سرویس در حالت اولیه و ابتدایی قرار دارد. این شرکت تصمیم گرفته برای آغاز ارائه سرویس اینترنت پر سرعت خود از آمریکا و مناطقی در جنوب کانادا فعالیت خود را آغاز کند. همچنین اسپیس ایکس به کاربران خود اطلاع داده که به دلیل تازه بودن سرویس اینترنت‌ پرسرعت استارلینک، قطعی اتصال به صورت مکرر وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
یه عزیز بمن بگه که فرستادن ماهواره به فضا چطوری باعث دسترسی به اینترنت میشه؟ رابطه اینترنت و ماهواره و فضا چیه؟ سپاس
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
قرار بود امسال ماهواره ظفر ۲ خرداد به فضا پرتاب بشه و قرار بود ایران در سال ۹۹ هر فصل یک ماهواره به فضا پرتاب کنه و...
پس چی شد؟
فصل سوم داره تموم میشه و نزدیک فصل چهارم یعنی زمستان میشیم ولی خبری از ارسال ماهواره ها به فضا نیست و...!؟
وعده سر خرمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟