آمادگی اسپیس‌ایکس برای اولین ماموریت تجاری فضاپیما استارشیپ

فضاپیمای استارشیپ که مراحل تولید آن در حال انجام است، تا دو سال دیگر اولین مامورت تجاری خود را انجام خواهد داد.

آمادگی اسپیس‌ایکس برای اولین ماموریت تجاری فضاپیما استارشیپبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در چند وقت اخیر اخبار زیادی در مورد ساخت و آزمایش فضاپیما Starship شرکت اسپیس‌ایکس منتشر شده است و حالا به نظر می‌رسد تا دوسال دیگر باید منتظر اولین ماموریت تجاری و رسمی این فضاپیما باشیم. در ماه آوریل سال جاری خبری در مورد آزمایش‌های تحت عنوان "امید‌ها" توسط اسپیس‌ایکس انجام شد که به نظر می‌رسد موفقیت آمیز بوده و فضاپیما استارشیپ بیش از پیش به پرواز تجاری خود نزدیک کرده است.

اولین پرواز تجاری استارشیپ در سال ۲۰۲۱

به تازگی معاون بخش فروش تجاری اسپیس‌ایکس، جاناتان هافلر اعلام کرد: "شرکت اسپیس‌ایکس امیدوار است تا فضاپیما استارشیپ اولین مامورت تجاری خود را در سال ۲۰۲۱ انجام دهد. " وی همچنین اشاره کردکه اسپیس‌ایکس در حال حاضر با سه شرکت ارتباطاتی مختلف در حال مزاکره است، این سه شرکت مشتریان اسپیس‌ایکس هستند و برنامه دارند تا ماهواره‌های خود را به مدار زمین بفرستند.

استارشیپ بر پایه فضاپیما فالکون

شرکت اسپیس‌ایکس کمی پیش‌تر اعلام کرده بود که سیستم پرتاپ و تقویت‌کنندگان موشک فضاپیما استارشیپ، از فالکون بزرگ یا BFR (دیگر فضاپیمای اسپیس‌ایکس) گرفته شده است، البته نام BFR به استارشیپ و نام موشک تقویت‌کننده آن به Super Heavy تغییر پیدا کرده است.

آمادگی اسپیس‌ایکس برای اولین ماموریت تجاری فضاپیما استارشیپ

آمادگی اسپیس‌ایکس برای اولین ماموریت تجاری فضاپیما استارشیپ

در حال حاضر دو گروه مجزا در تگزاس و فلوریدا آمریکا در حال کار برروی ساخت استارشیپ هستند و امکان وجود دارد که فضاپیمای نهایی از مجموع بهترین سیستم‌های تولید شده این دو گروه، تشکیل شود. استارشیپ در وهله اول به عنوان فضاپیما برای انتقال تجهیزات از زمین به ماه و مریخ طراحی شده است.

آمادگی اسپیس‌ایکس برای اولین ماموریت تجاری فضاپیما استارشیپ

آمادگی اسپیس‌ایکس برای اولین ماموریت تجاری فضاپیما استارشیپ

استارشیپ سریع‌ترین وسیله نقلیه کره زمین خواهد شد؟

استارشیب در کنار انتقال تجهیزات به فضا، همانند فالکون بزرگ شاید در خود زمین نیز به کار گفته شود، چندی پیش ایلان ماسک اعلام کرد فالکون بزرگ با سرعت ۱۸ هزار مایل در ساعت می‌تواند در کمتر از ۶۰ دقیقه به هر نقطه‌ای از زمین سفر کند، به این ترتیب شاید این فضاپیما به عنوان یک وسیله نقلیه بزرگ فوق سریع برای انتقال مواد اولیه، مواد سوختی یا حتی تجهیزات نظامی در زمین نیز مورد استفاده قرار گیرد. با این اتفاق فضاپیما‌های تجاری اسپیس‌ایکس تحولی بزرگ در سیستم حمل و نقل زمین ایجاد می‌کنند. البته فضاپیما‌های اسپیس‌ایکس به اندازه کشتی‌های تجاری بزرگ فضای ذخیره سازی ندارند، اما برای انتقال حجم زیادی از تجهیزات یا مواد اولیه در طی زمانی کوتاه کارآمد هستند، شاید در آینده فالکون بزرگ و استارشیپ را در سیستم جابه‌جایی تجاری تجهیزات برروی زمین نیز مشاهده کردیم.


بیشتر بخوانید: تویوتا همه را بهت زده کرد + تصاویر


انتهای پیام/

اولین ماموریت تجاری فضاپیما استارشیپ

برچسب ها: فناوری ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار