سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدودیت‌های کرونایی فرصت خوب برای برخی صنوف

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کرمانشاه محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونایی برای برخی صنوف را فرصت خوبی برای بهره‌گیری بیشتر از "دیجیتال مارکتینگ" دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا علیخانی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کرمانشاه محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونایی برای برخی صنوف را فرصت خوبی برای بهره‌گیری یبشتر از "دیجیتال مارکتینگ" دانست و گفت : متاسفانه اکنون کمتر از ۱۰ درصد اصناف و کسب و کار‌های کرمانشاه از این شیوه استفاده می‌کنند.

او گفت : شیوع بیماری کووید ۱۹ و مسائلی که پیرامون آن وجود داشت باعث شد کسب و کار‌های دیجیتال نسبت به گذشته فراگیرتر شود و کرمانشاه نیز تا حدودی از این شرایط بی نصیب نبود.

او ادامه داد: اکنون بسیاری از کسب و کارها، اصناف و شرکت‌ها فعالیت دیجیتالی خود را آغاز کردند و بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری در حال طراحی سایت و تولید محتوا برای این کسب و کار‌ها هستند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کرمانشاه افزود: اگرچه روند کسب و کار‌های دیجیتال در کرمانشاه بهتر از گذشته شده، اما معتقدم هنوز هم سرعت کمی دارد و هم راه زیادی برای بسیاری از کسب و کار‌ها و واحد‌های صنفی باقی مانده است.

 علیخانی گفت: هم اکنون کمتر از ۱۰ درصد کسب و کار‌ها و اصناف در کرمانشاه فعالیت دیجیتال مارکتینگ را راه‌اندازی کرده‌اند.

او از مجموع عواملی که باعث شده کسب و کار‌های دیجیتال آنطور که باید شکل نگیرد یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین این عوامل فرهنگ خود مردم است که استان به استان با یکدیگر متفاوت است.

رئیس سازمان نظان صنفی رایانه کرمانشاه زیرساخت‌ها را موضوع دیگری دانست که در رونق کسب و کار‌های دیجیتال اثرگذار است و ادامه داد: این زیرساخت‌ها عمدتا وجود دارد، اما در برخی بخش‌ها جای کار بیشتری هست.

علیخانی بخش فناوری، انبار، تهیه دیتا، لجستیک و حمل و نقل را از مهمترین این زیرساخت‌ها دانست و افزود: از همه این موارد مهمتر موضوع اطلاع رسانی در بعد عمومی و تبلیغات کسب و کار‌ها است.

او ادامه داد: در بسیاری از مواقع تبلیغات کسب و کار‌های دیجیتال هزینه بر است و برخی از واحد‌های خرد و متوسط امکان چنین هزینه‌ای را ندارند.

رئیس نظام صنفی رایانه کرمانشاه گفت: اگر قرار باشد حمایتی از این کسب و کار‌ها از طرف دولت صورت بگیرد، باید در بعد همین تبلیغات و اطلاع رسانی باشد.

علیخانی در نظر گرفتن تخفیف برای تبلیغات را از جمله این موارد دانست و افزود: حتی دولت می‌تواند سامانه جامعی را برای معرفی کسب و کار‌های دیجیتال در نظر بگیرد تا متقاضیان بتوانند فعالیت خود را تبلیغ کنند که البته بهتر است مطالبه گری این موضوع از طرف خود اصناف و اتحادیه‌ها شکل بگیرد.

او گفت: چندی قبل به دنبال راه‌اندازی فروشگاه جامع آنلاین برای واحد‌های صنفی در کرمانشاه بودیم که متاسفانه به دلیل اعتماد نکردن به بخش خصوصی و نبود حمایت‌های لازم، شکل نگرفت .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.