سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنددار شدن ۲۳۸مورد از موقوفات استان کرمان

معاون ثبتی و حقوقی اوقاف وامورخیریه استان کرمان گفت:از ابتدای امسال تا کنون ۲۳۸ مورد از موقوفات استان، به ارزش بیش از۲۰۰میلیارد تومان به مساحت بالای ۲۰۰هکتار سند دار شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی مهر آسا ،معاون ثبتی و حقوقی اوقاف وامورخیریه استان کرمان با اشاره به اقدامات در حوزه تثبیت املاک و اراضی وقفی استان، گفت: با تعاملات و اقدامات انجام شده با اداره کل ثبت اسناد از ابتدای امسال تا کنون ۲۳۸ مورد از موقوفات استان، به ارزش بیش از۲۰۰میلیارد تومان به مساحت بالای ۲۰۰هکتار سند دار شده اند.

او با بیان این که تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ از مهم‌ترین فعالیت‌های اوقاف است، افزود:  به منظور تثبیت اراضی موقوفات تا پایان سال بیش از ۱۰۰۰سند مالکیت برای موقوفات استان سند دار و به صورت تک برگ صادر می‌شود.

مهر آسابا اشاره به پراکندگی حوزه اراضی وقف در استان تصریح کرد: در بیشتر شهرستان‌ها موقوفاتی داریم که بعضی از آن‌ها مشاع و بعضی شش دانگ وقف هستندو همین امر می‌طلبد که مردم از وضعیت ملک خود اطلاعات کافی داشته باشند تا مورد سوء استفاده سود جویان قرار نگیرند.

او در همین جهت افزود: خریداران ملک برای آگاهی از وضعیت ملک مورد معامله می‌توانند به ادارات اوقاف وامورخیریه مراجعه کرده و از وضعیت وقفی بودن آن اطلاع کسب کنند.

انتهای پیام /ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.