سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد امیدیه تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه آزاد امیدیه گفت: ۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد واحد این شهرستان تحصیل می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حامد محقق‌پور رئیس دانشگاه آزاد امیدیه گفت: دانشگاه آزاد این شهرستان اولین واحد نفتی آزاد در سراسر کشور است و عمدتا رشته‌های فنی و مهندسی که مرتبط با نفت و شیمی هستند و ۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد امیدیه اولین واحد در استان بود که دانشجوی خارجی جذب کرد، افزود: این دانشجویان عمدتا در رشته‌های مهندسی شیمی و مهندسی نفت در مقاطع کارشناسی و ارشد مشغول به تحصیل هستند و همه دانشجویان خارجی، عراقی هستند و این دانشجویان مانند دانشجویان داخلی از راه دور تحصیل می‌کنند.

محقق‌پور ادامه داد: هدف از جذب دانشجو در ابتدا یک مساله کاملا فرهنگی است، رسالت فرهنگی دانشگاه در جذب دانشجوی خارجی تعامل علمی، فرهنگی و پژوهشی با کشور‌های دیگر و به ویژه عراق است و دانشجویان عراقی تمایل به تحصیل در کشور ما دارند.

رئیس دانشگاه آزاد امیدیه تصریح کرد: دانشگاه آزاد در سراسر کشور با مشکل مالی روبرو است و وجود دانشجوی خارجی باعث وارد شدن ارز به کشور می‌شود و هدف اصلی ما افزایش تعداد دانشجویان و جذب دانشجویان کشور‌های عربی از جمله سوریه و عمان است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود