نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس با تاکید بر لزوم استمرار فعالیت کارگروه توسعه دانشگاه‌های ۲ شهرستان، خواستار حذف و جذب بعضی رشته‌ها در دانشگاه‌ها شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی گسترش علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد با حضور فرماندار دشت آزادگان و سایر مسئولان گفت: باتوجه به استعداد‌های موجود در ۲ شهرستان، کارگروه توسعه علمی دانشگاه‌ها باید بیش از پیش فعالیت داشته باشند.

او با تاکید بر محدود کردن بعضی رشته‌ها در دانشگاه‌های دشت آزادگان و هویزه، افزود: مسئولان مربوطه به ویژه اعضای کارگروه در جهت جذب رشته‌های جدید باتوجه به قابلیت و ظرفیت‌های موجود در ۲ شهرستان و همچنین گرایش جامعه به ویژه در زمینه رشته‌های صنعتی گام بردارند.

ساعدی جذب رشته‌های مرتبط با فعالیت شرکت‌های نفتی مستقر در حوزه انتخابیه و همچنین رشته‌های برق، مکانیک و... را مهم دانست و بیان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان و همچنین کمبود نیروی انسانی در این زمینه، جذب رشته‌های پزشکی، پیرا پزشکی، مامایی و دیگر رشته‌های مرتبط در این حوزه لازم و ضروری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، در ادامه با اشاره به جلسه اخیر با رئیس دانشگاه آزاد کشور به منظور توسعه و راه اندازی رشته‌های تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) و همچنین بین المللی کردن این دانشگاه با توجه مرزی بودن شهرستان و اشتراک در فرهنگ و مذهب کشور همسایه، اظهار داشت: اعضای کارگروه علاوه بر برنامه ریزی دقیق و متناسب با ظرفیت‌های منطقه، بر تخصصی کردن کارگروه در جهت جذب رشته‌های ارشد فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر تعامل و همکاری و همچنین منسجم بودن اعضای کارگروه، تصریح کرد: استمرار فعالیت کارگروه توسعه علمی دانشگاه‌ها در جهت ایجاد تحول در دانشگاه ها، منجر به ایجاد تحول در جامعه خواهد بود.

حمید سیلاوی فرماندار شهرستان دشت آزادگان در این جلسه با تاکید بر لزوم گسترش در حوزه آموزش عالی که باید با توجه به نیاز جامعه صورت گیرد، گفت: استفاده از سرمایه اجتماعی افراد، راه حل مناسب و موثری برای ارتقای جامعه علمی شهرستان و سوق دادن نیرو‌های تحصیل کرده به رشته‌های مورد نیاز علمی کشور و منطقه می‌شود و معتقدم باید با توجه به نیاز‌ها و رشته‌های کاربردی مورد نیاز سیاست‌های آموزش‌عالی نیز تغییر و این رشته‌ها در شهرستان تدریس شوند.

او در پایان از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد خواست با انجام تحقیقات جامع نیاز‌های روز جامعه علمی و رشته‌های مورد نیاز جامعه و بازار کار استان خوزستان و شهرستان‌های دشت آزادگان و سوسنگرد را تعیین کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.