سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار محیط زیست؛

شکارچیان متخلف در کرمان دستگیر شدند/ اقدامات موثر برای تصفیه فاضلاب‌های بیمارستانی در جیرفت

با بسته اخبار محیط زیست امروز شنبه اول آذر ۱۳۹۹ همراه سایت استانی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار محیط زیست امروز شنبه اول آذر ۱۳۹۹ می خوانیم: 

 دستگیری شکارچی متخلف در راین 

جواد اماندادی، مسئول محیط بانی راین کرمان از دستگیری شکارچی متخلف چهار قطعه تیهو در راین کرمان خبر داد.

او افزود: ماموران یگان مستقر در این شهرستان حین گشت و کنترل در کوه نمکی درمنطقه پده یک نفر شکارچی را که اقدام به شکار غیرمجاز چهار قطعه تیهو کرده بود، دستگیر کردند.

اماندادی تصریح کرد: از متخلف مذکور یک قبضه سلاح ساچمه زنی دولول به همراه نه عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

دستگیری چهار متخلف شکار در بافت

حسن موسی پور، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافت گفت: ماموران یگان این اداره موفق به دستگیری چهار نفر متخلف که اقدام به شکار یک راس کل وحشی با دو قبضه اسلحه گلوله زنی برنو کرده بودند، شدند.

او افزود: از نامبردگان دو قبضه اسلحه گلوله زنی، سه دستگاه دوربین چشمی، یک دستگاه رنج فایر و بیست و هفت تیر فشنگ برنو کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بافت تصریح کرد: در این رابطه پرونده تخلف تشکیل شده و متخلفان به دادگاه معرفی شدند.

شکارچی سابقه دار در بم دستگیر شد 

عیسی عارف کیا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بم گفت: یک نفر متخلف سابقه دار در حین شکار و در شکارگاه منطقه آزاد کفوت بم به همراه لاشه چهار قطعه تیهو، بازداشت شد.

او افزود: از متخلف یک قبضه سلاح شکاری مجاز و تعداد دوازده تیر فشنگ ساچمه و پنج تیر فشنگ چهارپاره کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بم تصریح کرد: حضور به موقع و آماده نیرو‌های یگان بم مانع از تداوم شکار و آسیب بیشتر به حیات وحش منطقه شد و متخلف پس از پرداخت جریمه تحویل مقام قضایی شد.

اقدامات موثر برای تصفیه فاضلاب‌های بیمارستانی در جیرفت 

ربیس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست جیرفت به طور سرزده از وضعیت مدیریت پسماند‌های پزشکی و تصفیه خانه‌های فاضلاب و محل امحای زباله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جیرفت بازدید کردند.

مطهره قریشی، رییس اداره حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید سرزده از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان گفت: طبق ماده هفت قانون مدیریت پسماند و همچنین ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماند‌های پزشکی و وابسته، مدیریت صحیح و اصولی پسماند‌های پزشکی از قبیل تفکیک صحیح پسماند‌های عادی از عفونی، بی خطرسازی پسماند‌های عفونی، پسماند‌های تیز و برنده، امحای پسماند‌های شیمیایی، دارویی و پاتولوژیک از جمله مواردی  هست که باید در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به دقت رعایت شده و بر عهده تولید کننده است و با توجه به حساسیت موضوع و خطر انتقال عوامل بیماری‌زا در شرایط پیش آمده کنونی در بحران  همه گیری ویروس کووید ۱۹، نظارت و کنترل مدیریت این دسته از پسماند‌ها باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

او با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این اداره و کارگروه مدیریت پسماند جیرفت، اقدامات خوب و موثری نیز در زمینه اجرای سیستم تصفیه فاضلاب‌های بیمارستانی صورت گرفته و در دستور کار است، افزود: پایش و نظارت بر عملکرد صحیح بی خطرسازی پسماند‌های پزشکی از سوی آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست به صورت مستمر در حال انجام بوده و در شرایط حاد همه گیری کنونی  کرونا، تواتر پایش از هر سه ماه یکبار به همت آزمایشگاه‌های معتمد به یک ماه تغییر کرده است و از سوی کارشناسان این اداره به صورت سرزده راستی آزمایی انجام می‌گیرد.

قریشی بیان کرد: برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی شهروندان با متخلفان بر طبق قوانین موضوعه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.