سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مصرف اینترنت خانگی در استان کرمانشاه

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون مصرف اینترنت خانگی در استان کرمانشاه ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قبادیان مدیر عامل مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تعداد مشترکان اینترنت خانگی نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است، گفت : به همین منظور برای جلوگیری از اختلال و کندی پهنای باند استان را دو برابر افزایش دادیم.

او گفت : در حال حاضر بیش از ۵۰۰ سایت تکنولوژی همراه اول در استان کرمانشاه به نسل چهار و چهار و نیم ارتقا پیدا کرده و ۱۰۰ سایت جدید نیز در روستا‌ها ایجاد شده است.

او افزود: در استان کرمانشاه بیش از ۷۰ هزار مشترک‌ای دی اس ال داریم که از این تعداد ۵۵ هزار مشترک اینترنت خانگی فعال هستند.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به اینکه سرعت اینترنت مشترکان بستگی به فاصله مکانی ان‌ها با مرکز مخابرات دارد، افزود: هرچه فاصله کمتر باشد سرعت اینترنت بیشتراست، اما به طور میانگین مخابرات ۱۲ مگا بیت بر ثانیه به مشترکان سرعت می‌دهد.

قبادیان ادامه داد: تکنولوژی FTTH که مبتنی بر فیبر نوری است تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه سرعت در اختیار مشترکان قرار می‌دهد و تکنولوژی vdsl نیز که سرعت بالاتری نسبت به adsl دارد تا فاصله ۳۰۰ متری تا سرعت ۸۰ مگا بیت بر ثانیه در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.

او افزود: هم اکنون ۱۵۶ مرکز مخابرات روستایی داریم که adsl واکذار می‌کنند و ۶۰۰ روستای استان نیز از اینترنت خانگی adsl استفاده می‌کنند.

قبادیان گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا در استان کرمانشاه دارای ارتباط مخابراتی هستند که از این تعداد ۳۰۰ روستا به اینترنت دسترسی ندارند.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به افزایش سرقت تجهیزات مخابراتی مانند شبکه و کابل هوایی گفت: پارسال خسارت‌های این سرقت ۳ میلیارد تومان بود، اما امسال تنها در ۸ ماهه ۳ میلیارد تومان از این تجهیزات به سرقت رفته است.

قبادیان از مردم در خواست کرد هر گونه تحرک مشکوکی پیرامون تاسیسات مخابراتی را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

او گفت: در این شرایط شیوع ویروس کرونا همکاران ما در صف خدمات رسانی ارتباطی به مردم هستند و تمام توان خود را برای بازسازی مجدد تاسیسات سرقت شده بکار می‌گیرند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.