سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۵ درصد تخت‌های بیمارستانی در اشغال بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۸۵ درصد تخت‌های بیمارستانی در استان زنجان به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آرمانی‌کیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر شدت یافتن علائم بیماری کرونا در مقایسه با گذشته، گفت: علائم این بیماری شامل تب، ضعف و بی‌حالی، علائم تنفسی و ... نسبت به گذشته تشدید شده و بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه  هستند.

او به تخصیص ۸۵ درصدی تخت‌های بیمارستانی در استان زنجان به بیماران مبتلا به کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: در آستانه تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان توسط این بیماران قرار گرفته‌ایم.

آرمانی کیا با تاکید به پرهیز مردم از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها گفت: با حضور متخصصان باتجربه در درمانگاه‌ها و مراکز ۱۶ ساعته، روش درمان بیماران تشخیص و به آن‌ها اعلام می‌شود.

او دلیل ابتلای خانوادگی به ویروس کرونا را طولانی بودن مدت زمان حضور ویروس در بدن مبتلایان دانست و ادامه داد: مدت زمان بهبود برای بیمار ۲۸ روز است، ولی در برخی موارد تا ۹۰ روز هم در خون بیمار ویروس وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در مورد عوارض بیماران مبتلا به کرونا با توجه به ناشناخته بودن آن نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد، ولی برخی از عوارض از جمله سرفه، ضعف حس بویایی و ... د ر بیماران ماندگار است.

او با تاکید بر اینکه دارو‌های مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، افزود: بیماران مشکوک و مبتلا هم بعد از مراجعه به مراکز سرپایی می‌توانند دارو‌های مورد نیاز خود را دریافت و مصرف کنند.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.