سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس در استان مرکزی

هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس با حضور مجازی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت همزمانی با هفته کتاب وکتابخوانی و چهلمین سال دفاع مقدس مراسم اختتامیه هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس با حضورویدئو کنفرانسی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در اراک برگزار شد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در این مراسم گفت: دفاع مقدس یک مقطع ارزشمند در انقلاب اسلامی است که به عنوان گنج و ثروت عظیم در همه مقاطع و شرایط کاربرد دارد و امروز در گام دوم انقلاب اسلامی بهره گیری از این فرهنگ باید نمود بیشتری داشته باشد و به همین جهت همه وظیفه داریم نسل جدید جامعه را با ابعاد این فرهنگ ارزشمند به خوبی آشنا کنیم.

سرهنگ کریمی افزود: خوشبختانه امسال با قرار گرفتن در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس فضا و ظرفیت‌های خوبی برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس فراهم شد که در استان مرکزی برنامه‌ها را با سالروز آزاد سازی خرمشهر شروع کردیم و تا پایان سال متناسب با رویداد‌ها، مناسبت‌ها و نقش استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی برنامه‌های محتوایی را در نظر گرفتیم.

او اضافه کرد: در روز‌های پایانی آبان ماه مناسبت سالروز حماسه عظیم آزادسازی و اخراج اشغالگران بعثی از شهر سوسنگرد را داریم که جا دارد این روز حماسه‌ای را گرامی بداریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: با نگاهی اجمالی به این روز نقش بزرگان و حماسه سازانی همچون مقام معظم رهبری که آن ایام در سنگر نمایندگی حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع، شهید والامقام دکتر چمران و همه ملت غیور ایران اسلامی را به وضوح می‌بینیم که باید این نقش‌ها به درستی برای نسل جدید جامعه تبیین شود.

او ادامه داد: فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه "سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود" باعث شد تا ملت ایران و خصوصا رزمندگان اسلام با اعتماد به وعده الهی و به کارگیری همت و اراده‌های پولادین با انسجام و وحدتی که از خود نشان دادند این روز حماسه ساز را رقم بزنند و به عنوان برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار کنند.

رونمایی از ۹ عنوان کتاب دفاع مقدس

در این مراسم از ۹ عنوان کتاب به شکل محدود رونمایی شد که "پدر محبوب من" به نویسندگی حسین رحیمی، "هم صدا با باران" (خاطرات و زندگینامه شهید محمدجوادآصفری به قلم مینا فراهانی)، "عبور از سیم خاردار" (خاطرات اسارت حجت‌الاسلام حسین عسگری در زندان‌های بعثی) از جمله این کتاب‌ها هستند.

همچنین کتاب‌های "نیم روز عاشورایی " (با پژوهش و تدوین محمدداودآبادی با موضوع عملکرد گردان‌های علی ابن ابی طالب (ع) و روح الله رزمندگان استان در عملیات والفجر ۳)، "داس اشمال" در ۲ جلد (تاریخ شفاهی اسماعیل نادری یکی از فرماندهان استان در دوران دفاع مقدس باپژوهش و قلم سعیدوفایی مقدم) و سه عنوان کتاب با محوریت نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس هم از جمله این کتاب‌ها بودند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.